Emisja Komputronika na przejęcia i sklepy

KL
14-06-2007, 00:00

Komputronik chce dostać ze sprzedaży akcji 48 mln zł. Wyda je m.in. na akwizycje sieci sprzedaży IT. Debiut — na początku lipca.

Komputronik chce dostać ze sprzedaży akcji 48 mln zł. Wyda je m.in. na akwizycje sieci sprzedaży IT. Debiut — na początku lipca.

Komputronik, dystrybutor sprzętu komputerowego i właściciel jednego z największych sklepów internetowych, ponad 18 mln zł z 48 mln zł od inwestorów wyda na przejęcia. Zamierza przejmować m.in. sieci sklepów z komputerami w Polsce lub za granicą. Chce też kupić producenta niszowego oprogramowania. Podpisał też umowę przedwstępną zakupu portalu benchmark.pl

4,5-6 mln zł Komputronik wyda na rozbudowę sklepu internetowego. Chce wprowadzić obsługę w wielu językach i płatności w walutach.

— Zamierzamy też otworzyć oddziały zagraniczne i rozszerzyć asortyment o elektronikę użytkową i RTV — zapowiedział Wojciech Buczkowski, prezes i współwłaściciel spółki.

7 mln zł Komputronik wyda na uruchomienie 30 własnych sklepów „niewirtualnych”. Oprócz tych salonów pod marką Komputronik działa także sieć sklepów prowadzonych na zasadzie franczyzy. Do końca 2009 r. firma ma mieć ponad 150 salonów (pod koniec 2006 r. było ich ponad 40).

Indywidualni inwestorzy będą mogli zapisywać się na akcje od 27 do 29 czerwca. Spółka wyemituje 1,45 mln walorów, a 180 tys. sprzedadzą dotychczasowi właściciele (czyli m.in. prezes). 45 tys. obejmą pracownicy.

W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Komputronika wyniosły 338,35 mln zł. W tym roku ma być 510 mln zł, a w przyszłym — 740 mln zł. Zysk netto wzrośnie z 8,6 mln do 11,7 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Emisja Komputronika na przejęcia i sklepy