EMPiK zamierza nadal rozbudowywać sieć

Agnieszka Janas
15-01-2002, 00:00

EMPiK planuje rozbudowę sieci salonów w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Do 2004 roku zamierza otworzyć 40-50 placówek. W 2002 roku może zainwestować 15-25 mln zł w obiekty w dużych miastach. Projektuje także rozbudowę szkół językowych.

Rozwój sklepów oferujących książki, prasę, wydawnictwa multimedialne i komputerowe oraz muzyczne jest w Polsce ograniczony płytkością tego sektora rynku. Podstawowym więc problemem firm, zamierzających nadal inwestować w tego typu sklepy, jest poszukiwanie możliwości rozszerzenia grupy klientów.

— EMPiK posiada już ponad 50- -proc. udział w rynku w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców w grupie klientów do 25 roku życia. Aby się rozwijać musimy szukać nowego miejsca — wyjaśnia Andrzej Mrugała, prezes EMPiK-u.

Z wyjątkiem nowych salonów w Świnoujściu i Gnieźnie, pozostałe sklepy znajdują się w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

— Radom m@x i Opole m@x to pilotaż naszego programu tworzenia sieci sklepów EMPiK m@x, zlokalizowanych w miastach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców. W 2002 r. otworzymy ich kilka. Docelowo szacujemy, że potrzebujemy 40-50 placówek, które zamierzamy otworzyć do 2004 r. — mówi Andrzej Mrugała.

Sklepy te planowane są jako obiekty o powierzchni 100-120 mkw. Oferta prezentowana w nich będzie na zasadzie połączenia punktu handlowego EMPiK-u z kioskiem internetowym. W sklepie będzie można kupić najpopularniejsze pozycje z oferty, reszta dostępna będzie w sprzedaży internetowej lub na zamówienie klienta w sklepie.

— Inwestycje w poszczególne punkty nie są duże. Otwarcie sklepu to wydatek rzędu 300-600 tys. zł w zależności od stanu technicznego lokalu, który zamierzamy wynająć. Środki na realizację tego przedsięwzięcia pochodzić będą z zysków własnych — tłumaczy Andrzej Mrugała.

Skoncentrowanie się na wprowadzaniu nowego programu rozwoju nie powinno, zdaniem prezesa, zahamować poszerzania sieci salonów w dużych miastach.

— W 2002 r. zarezerwowaliśmy 15-25 mln zł na rozwój w dużych miastach. W tej chwili zaplanowane są otwarcia dwóch sklepów o powierzchni 800-950 mkw. każdy. Oddany zostanie po generalnym remoncie Megastore w Bydgoszczy oraz wynajęta została powierzchnia w galerii handlowej Wola Park w Warszawie. Chcemy także wyremontować obiekty w Poznaniu, Świnoujściu, Gliwicach i Chorzowie — mówi Andrzej Mrugała.

Prezes podkreśla, że wymienione inwestycje to nie wszystkie plany inwestycyjne spółki.

Większość punktów sieci znajduje się w obiektach nie będących własnością żadnej ze spółek należących do Grupy ECI, właściciela EMPiK-u.

— Jesteśmy przez operatorów galerii handlowych traktowani jak magnes przyciągający klientów. W 2001 r. nasze sklepy odwiedzało 5 mln klientów miesięcznie. Mało jednak mamy powierzchni wynajętej w takich obiektach — do tej pory tylko w Centrum Targówek i Galerii Mokotów w Warszawie oraz Czeladzi na Śląsku. Może się to zmienić. Spotykamy się z ofertą zerowego czynszu, aby tylko prowadzić salon w danym centrum — dodaje Andrzej Mrugała.

Kolejnym programem inwestycyjnym, z realizacją którego zarząd EMPiK-u wiąże duże nadzieje, jest rozbudowa szkół językowych prowadzonych przez EMPiK. Plan zakłada tworzenie ich nie tylko w centrach dużych miastach, ale także w dzielnicach satelickich w oparciu o markę szkoły już istniejącej.

— W 2002 roku będziemy chcieli stworzyć system gwiaździsty szkół językowych w 2 miastach Warszawie oraz Poznaniu lub Wrocławiu. Interesuje nas otwieranie rocznie 6 szkół w tym systemie — podkreśla Andrzej Mrugała.

Koszty związane z uruchomieniem takiego programu to głównie koszty remontów i adaptacji pomieszczeń na potrzeby nauczania. Szacowane są one na poziomie 200-250 tys. zł na jedną placówkę dydaktyczną.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / EMPiK zamierza nadal rozbudowywać sieć