Enel-Med sprzeda inwestorom połowę akcji

Katarzyna Kozińska
opublikowano: 02-11-2004, 00:00

Debiut sieci placówek medycznych na GPW planowany jest na wrzesień 2005 r.

Adam Rozwadowski, właściciel i dyrektor generalny sieci placówek medycznych Enel-Med, podjął decyzję o wprowadzeniu firmy na GPW. Do oferty powinno dojść we wrześniu 2005 r. Spółka chce sprzedać 50 proc. akcji. Do końca listopada zostanie wybrana firma doradcza, a końca roku Enel-Med przekształci się w spółkę akcyjną.

— Chcemy uzyskać 25 mln zł na inwestycje planowane na dwa lata: rozszerzenie sieci przychodni o sześć największych miast poza stolicą — mówi dyrektor.

Korzyści przyniósłby alians z inwestorem branżowym.

— Taki partner otwiera możliwość połączenia z inną firmą z branży. Jednak szanse na to są niewielkie. Rynek jest mocno rozdrobniony, brakuje lidera — mówi szef Enel-Medu.

Nie obawia się, że Enel-Med powtórzy los Swissmedu, który znalazł chętnych na akcje ledwo za 4,3 mln zł, a liczył na 19 mln zł.

— Swissmed wpływami z emisji chciał pokryć dług, a to mogło zniechęcić inwestorów — uważa dyrektor Rozwadowski.

Zapewnia, że sytuacja spółki jest dobra. Ten rok planuje zamknąć 1,8 mln zł zysku i 35 mln zł przychodów. Właściciel rozważa już drugą emisję w 2006 r. Firma chce zbudować szpital.

— Firmy ubezpieczeniowe zgłaszają zapotrzebowanie na więcej łóżek szpitalnych niż możemy im zaoferować. Koszt budowy i wyposażenia placówki to 50 mln zł, z czego koszt obiektu to około 35 mln zł, a wyposażenia — 15 mln zł — mówi Adam Rozwadowski.

Do Enel-Medu należą 4 przychodnie w Warszawie, 14 gabinetów stomatologicznych, zakład diagnostyki obrazowej i szpital, w którym znajduje się 20 łóżek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kozińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu