Energię można już kupić w promocji

Agnieszka Berger
opublikowano: 05-07-2007, 00:00

Vattenfall wystartował z komercyjną ofertą. W bazie ma 10 tys. potencjalnych klientów. Na razie zdobył kilkunastu.

Vattenfall wystartował z komercyjną ofertą. W bazie ma 10 tys. potencjalnych klientów. Na razie zdobył kilkunastu.

Vattenfall Sales Poland (spółka szwedzkiego koncernu energetycznego) jako pierwszy ogłosił szczegóły oferty, którą proponuje odbiorcom indywidualnym po uwolnieniu rynku energii. Spółka przygotowała cztery programy. Podstawowy jest skierowany do dotychczasowych klientów gliwickiej spółki Vattenfalla, którzy nie są zainteresowani zmianą warunków.

— To taryfa zatwierdzona przez zarząd Vattenfalla, która tylko przypadkowo jest identyczna z zatwierdzoną przez regulatora na 2007 r. Od 1 lipca jesteśmy zwolnieni z obowiązku stosowania taryf — podkreśla Torbjorn Wahlborg, prezes Vattenfall Sales Poland.

Jej odpowiednikiem, ale przeznaczonym dla klientów z innych rejonów Polski, jest program otwarty.

Oryginalną propozycją Vattenfalla jest tzw. program zielony — skierowany do odbiorców zainteresowanych finansowym wspieraniem rozwoju odnawialnych źródeł energii.

— Klienci, którzy zdecydują się na tę ofertę, będą płacić nieco drożej, ale przypadająca na nich pula zielonej energii będzie dwukrotnie większa niż to wynika z obowiązujących przepisów (ustawowo nieco ponad 5 proc. — red.) — wyjaśnia Grzegorz Lot, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Vattenfall Sales Poland.

Szwedzka spółka jest zdania, że znajdą się klienci zainteresowani takim udziałem w ochronie środowiska. Wszyscy, którzy się na to zdecydują, otrzymają od Vattenfalla certyfikat. Dlatego firma sądzi, że dobrze przyjęta może zostać analogiczna oferta skierowana do odbiorców komercyjnych, bo niektórzy z nich mogą być zainteresowani takim promowaniem własnej produkcji.

Od 16 lipca Vattenfall planuje uruchomienie pierwszej promocji. Będzie to tzw. program stabilny. Klienci, którzy zdecydują się z niego skorzystać, będą mieli gwarantowaną cenę energii do końca 2007 r. lub nawet o rok dłużej.

— Z tej oferty, która będzie ograniczona czasowo, będą mogli skorzystać zarówno nowi, jak i dotychczasowi klienci Vattenfalla. Pozostali muszą liczyć się z tym, że ceny będą ulegać zmianie wraz ze zmieniającą się sytuacją na rynku. W grę może wchodzić wzrost akcyzy lub nowe obowiązki związane np. z zakupem energii z kogeneracji — mówi Torbjorn Wahlborg.

W programie stabilnym do końca roku firma oferuje klientom energię po ponad 14 gr za kWh. Na przyszły rok przewiduje podwyżkę do 16 gr.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Berger

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu