Epic Games dzięki Fortnite pozyskało 1,25 mld USD finansowania

opublikowano: 26-10-2018, 18:34

Studio Epic Games stojące za popularną ostatnimi czasy grą wideo Fortnite zamknęło rundę pozyskiwania środków od inwestorów o wartości 1,25 mld USD. Firma pozyskała środki od  konsorcjum w skład którego wchodzą m.in. fundusze KKR, Vulcan Capital, Kleiner Perkins i startup esportowy AXiomatic Gaming.

Ta zróżnicowana grupa obejmuje spory obszar rozrywki, w tym technologię, tradycyjne sporty, esport i wydarzenia na żywo.

Fortnite studia Epic Games bije rekordy popularności, stając się w zaledwie kilka miesięcy kultową grą.
Wyświetl galerię [1/2]

Fortnite studia Epic Games bije rekordy popularności, stając się w zaledwie kilka miesięcy kultową grą. fot. REUTERS/Benoit Tessier/Forum

Pozyskanie nowych sponsorów jest rzadkim wydarzeniem dla twardo prowadzonej spółki Epic Games, która została założona przez dyrektora generalnego Tima Sweeneya w piwnicy rodziców w 1991 r. Ale sukces Fortnite dało Sweeneyowi szansę na poszerzenie bazy inwestorów. Wcześniej sprzedał 40-procentowy kawałek firmy chińskiemu gigantowi internetowemu Tencent Holdings w 2012 r.

Fortnite szybko stało się fenomenem kulturowym po tym, jak Epic uczynił grę darmową i wprowadził tryb "battle royale", który pozwala 100 graczom równocześnie rywalizować o to, by być ostatnią osobą jaka po krwawych walkach pozostanie na wyimaginowanej wyspie.

Jest to obecnie najpopularniejsza gra do oglądania w serwisie strumieniowym Twitch należącym do Amazona, choć oglądalność spadła w ostatnich miesiącach.

Inni inwestorzy biorący udział w rundzie finansowania o Lightspeed Venture Partners, Iconiq Capital i Smash Ventures.

W ciągu kilku miesięcy od wypuszczenia na rynek Fortnite przebiło poziom 1,2 mld USD ze sprzedaży i uczyniło z Sweeney’a miliarderem. Tencent kupił 40 proc. udziałów w Epic za 825 mln USD. Inni właściciele mniejszości to Walt Disney Co. i Endeavour.

Analitycy Jefferies szacują wartość Epic Games na około 4,5 mld USD. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Epic Games dzięki Fortnite pozyskało 1,25 mld USD finansowania