Era innowacyjności już nadeszła

Feliks Szyszkowiak, wiceprezes Banku Zachodniego WBK zarządzający Pionem Transformacji Cyfrowej
opublikowano: 24-10-2018, 22:00

Każdy projekt konkursowy promujący kulturę innowacyjności oraz przełomowe rozwiązania jest cenną inicjatywą.

Cieszę się, że patronowaliśmy Architektom Innowacji. Innowacyjne firmy powinny być wyróżniane. Zasługują, aby kierować na nie uwagę opinii publicznej, bo to właśnie ich działalność jest praktyczną realizacją postulatów dotyczących przejścia polskiej gospodarki od wzrostu opartego na niskich kosztach do wzrostu opartego na innowacjach. Te hasła — skądinąd słuszne — nie powinny być teorią. Potrzeba przykładów, realnych success stories, udowadniających, że era innowacji naprawdę już nadeszła. To szczególnie ważne w branżach uznawanych za tradycyjne. Biotechnologia, medycyna, branża IT mają innowacje w DNA. Także usługi finansowe, czego jesteśmy jako Santander Bank Polska najlepszym przykładem, są bardzo otwarte i same generują mnóstwo innowacji. Mam jednak poczucie, że nadal są branże, które nie czują, że i one powinny tworzyć nowe rozwiązania czy choćby szukać możliwości ich zakupu od zewnętrznych dostawców.

W całym ruchu dążenia do generowania jak największej liczby innowacji widzę jednak pewną trudność. Zdarzają się firmy, małe czy duże, które chcą zyskać etykietę innowacyjnych za wszelką cenę. Nie można rzecz jasna powiedzieć, że „martwa innowacja” nie ma żadnej wartości. Cenny jest każdy krok naprzód, samo wyznaczenie nowych standardów. Jednak powstaje pytanie: jak cenna jest innowacja, jeśli klienci z niej nie korzystają? Ile jest warta inwestycja, która się nie zwraca? W opinii Santander Bank Polska niewiele. Wydaje nam się, że właśnie dlatego jest tak ważne, aby wszystkie konkursy czy projekty promujące innowacje zawierały część poświęconą weryfikacji efektów wdrożenia. Takie podejście jest też stosunkowo dobrym sposobem oceniania innowacji, które tak naprawdę oceniać jest bardzo trudno. Sami zmierzyliśmy się z tym wyzwaniem oceniając wnioski uczestników konkursu Architekci Innowacji.

Będąc partnerem projektu oraz oceniając wnioski konkursowe, w sposób naturalny przykładaliśmy kryteria wyznaczone przez EY do naszych własnych rozwiązań. To było dla nas ciekawe ćwiczenie, bo innowacje w ogromnej mierze ukierunkowują działalność Santander Bank Polska. Na bieżąco przyglądamy się jak napędzają rozwój naszego sektora, ale także innych branż.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Feliks Szyszkowiak, wiceprezes Banku Zachodniego WBK zarządzający Pionem Transformacji Cyfrowej

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Era innowacyjności już nadeszła