Erbud obniżył prognozę zysku o 80 proc. przez stratę na opcjach

MD
opublikowano: 23-11-2008, 19:25

Zarząd Erbudu znów obniżył prognozę zysku netto w 2008 roku. Główny powód, to 43,5 mln zł straty na opcjach.

Erbud obniżył niespełna dwa tygodnie temu prognozę wyników. Nową korektę tłumaczy „powstałym zobowiązaniem finansowym, którego spłata jest rozłożona proporcjonalnie do sierpnia 2010 roku, a koniecznym do uwzględnienia w całości w wyniku za rok 2008”.

Zmiana prognozy wyników w 2008 roku dotyczy tylko zysku netto. Wyniesie on 9 mln zł. Wcześniej spółka prognozowała, że sięgnie 45,5 mln zł. Prognozowana marża zysku spadła tym samym z 4,79 proc. do 0,95 proc. Tak jak pierwotnie prognozowano, sprzedaż ma wynieść 950 mln zł, a EBIT 60 mln zł.  

- Zysk netto uległ obniżeniu z tytułu ujęcia w kosztach finansowych IV kwartału 2008 roku wartości bieżącej zobowiązania wynikającego z zawartych transakcji terminowych. Zawarcie transakcji likwiduje całkowicie ryzyko zmiany kursu PLN do EUR i nie będzie miało wpływu na wynik Erbud S.A. i Grupy w 2009 roki i latach następnych – głosi komunikat.

Zarząd Erbudu wyjaśnia, że pierwotne transakcje opcyjnie zostały zawarte w celu zabezpieczenia kursu euro dla kontraktów budowlanych realizowanych w kraju ale denominowanych w tej walucie. Wartość bieżąca zobowiązań z tytułu tej transakcji wynosi 41 mln zł, jednorazowy koszt związany z transakcją - 4 mln zł, a efekt dyskonta jest dodatni i wynosi 2,5 mln zł.

Poniżej sposób wyliczenia zmiany prognozy przedstawiony przez zarząd Erbudu:

1.Wynik netto przed korektą 45,5 mln zł.
2.Strata na opcjach ( - 43,5 mln zł)
3.Efekt dyskonta + 2,5 mln zł
4.Koszt transakcji ( - 4,0 mln zł)
5.Tarcza podatkowa + 8,5 mln zł
6.Wynik netto po korekcie 9,0 mln zł

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane