ERGO Hestia: pierwszy ubezpieczyciel w Polsce z certyfikatem EMAS

  • Materiał partnera
opublikowano: 27-01-2021, 16:46
aktualizacja: 28-01-2021, 09:15

ERGO Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce otrzymała prestiżowy certyfikat EMAS. Potwierdza on, że firma działa zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska i prowadzi działalność zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.

ERGO Hestia od lat działa zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska. W 2020 r. potwierdził to certyfikat EMAS, który uzyskała jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce.

– Certyfikat z jednej strony jest potwierdzeniem, że nasza troska o środowisko nie jest incydentalna, związana z pojedynczymi wydarzeniami, ale ma charakter ciągły i wynika z realizacji długoterminowej strategii. Z drugiej strony będzie pomagać naszej organizacji w dalszym rozwoju i realizacji celów związanych z ochroną środowiska – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Grupy ERGO Hestia.

Długofalowa strategia

Sopocki ubezpieczyciel od lat podkreśla istotę prowadzenia zrównoważonego biznesu. Z jego inicjatywy powstały między innymi Fundacja Artystyczna Podróż Hestii, Fundacja Integralia czy Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym. Certyfikat EMAS (ang. EcoManagement and Audit Scheme) wyróżnia jednak przede wszystkim działalność organizacji na rzecz środowiska – zwłaszcza w kontekście redukcji emisji dwutlenku węgla.

ERGO Hestia prowadzi wiele działań ukierunkowanych na ekologię i ochronę klimatu. Najnowszym wdrożeniem jest Klauzula Zielonej Odbudowy, dzięki której przedsiębiorcy w przypadku szkody całkowitej (np. pożaru budynku) będą mogli liczyć na dodatkowe środki, które pokryją koszty rozwiązań przyjaznych środowisku. To pierwsza taka oferta produktowa na polskim rynku ubezpieczeniowym.

W 2020 r. ubezpieczyciel wskazywał również na znaczny wzrost zainteresowania programem „Rower na zawsze”. Pozwala on klientowi dokonać wyboru pomiędzy samochodem zastępczym, przewidzianym na czas naprawy, a rowerem firmy Kross na własność. W trakcie pandemii, kiedy wiele osób przesiadło się z komunikacji miejskiej na rowery, zainteresowanie programem wzrosło kilkukrotnie.

– Przyznanie certyfikatu EMAS ma również wymiar biznesowy, w wielu projektach coraz częściej pojawiają się bowiem zagadnienia związane z ochroną środowiska. W ramach certyfikatu EMAS inicjatywy ERGO Hestii w zakresie ochrony środowiska oraz sposób zarządzania zostały dodatkowo zbadane i ocenione przez niezależnych audytorów, co buduje wiarygodność naszej firmy – dodaje Mario Zamarripa.

Dla ludzi i środowiska

Oprócz akcji proekologicznych skierowanych do klientów ERGO Hestia prowadzi również kampanie edukacyjne i aktywizujące inne grupy interesariuszy – od lokalnej społeczności po partnerów biznesowych. Mieszkańcy Trójmiasta oraz turyści przyjeżdżający nad morze mogą skorzystać z uroków Parku Hestii stworzonego w całości przez towarzystwo, a znajdującego się niedaleko sopockiej plaży. W parku znajduje się 150 drzew i 95 tys. krzewów, bylin, traw i kwiatów, z których korzysta kilkaset tysięcy pszczół mieszkających w ulach ustawionych na dachu jednego z budynków ubezpieczyciela. Z kolei w ramach V edycji EKO Hestia SPA – konkursu na najbardziej ekologiczne uzdrowisko w Polsce – 100 tys. zł firma przekazała gminie Latoszyn-Zdrój.

Dodatkowo ERGO Hestia angażuje się w wiele inicjatyw proekologicznych na poziomie lokalnym, krajowym oraz międzynarodowym. Stanowią one ważną część stosunku firmy do zrównoważonego rozwoju. Wśród tych inicjatyw są m.in.: 10 zasad UN Global Compact, Partnerstwa SDGs „Razem dla środowiska”, powołanego przez UNEP/GRID, oraz program „Climate Leadership”, w ramach którego sopocki ubezpieczyciel wypracował zobowiązanie polegające na redukcji emisji dwutlenku węgla w 2020 r. co najmniej o 5 proc. w stosunku do roku 2019.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Kompleksowy nadzór

System zarządzania środowiskowego obejmuje m.in. działalność prowadzoną w budynkach ERGO Hestii, utrzymanie floty pojazdów, zużycie papieru i druków, a także wpływanie na działalność interesariuszy, takich jak dostawcy, podwykonawcy, najemcy, klienci czy pracownicy.

Firma spełnia wysokie wymagania dotyczące zużywanego papieru, jak również korzystania z energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł. W odniesieniu do pośrednich aspektów środowiskowych ERGO Hestia zachęca swoich agentów i likwidatorów mobilnych do redukcji negatywnego wpływu działalności na środowisko. W tym celu firma stworzyła rozwiązania umożliwiające zawarcie i obsługę polis na odległość w ramach projektu #TotalnieZdalnie, narzędzia ograniczające konieczność dojazdów w celu dokonania fizycznych oględzin szkód, a także edukowanie klientów w zakresie podejmowania inicjatyw proekologicznych.

– Wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego i poddanie się zewnętrznej ocenie akredytowanego weryfikatora środowiskowego traktujemy jako obiektywne potwierdzenie skuteczności naszych wieloletnich działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Przykład ERGO Hestii pokazuje, że rozwój naszej działalności biznesowej można pogodzić z minimalizacją negatywnych wpływów na środowisko – komentuje Mario Zamarripa.

W 2020 r. ubezpieczyciel otrzymał certyfikaty świadczące o zgodności systemu zarządzania z normą ISO 14001:2015. EMAS jest certyfikatem jeszcze wyższym.

Ekologiczny certyfikat

System ekozarządzania i audytu EMAS to unijny system certyfikacji środowiskowej, który funkcjonuje na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we wspólnocie. EMAS jest adresowany do organizacji zainteresowanych wdrażaniem kompleksowych rozwiązań w obszarze ochrony środowiska – zarówno przedstawicieli firm, jak i instytucji niekomercyjnych.

Narzędzie wspiera tworzenie w organizacjach kultury zrównoważonego rozwoju oraz efektywnego zarządzania dostępnymi zasobami i energią. Wymagania systemu ekozarządzania i audytu EMAS dają wytyczne, dzięki którym organizacje porządkują obowiązki w zakresie ochrony środowiska, optymalizują ponoszone koszty i efektywnie zarządzają energią oraz zasobami. System ekozarządzania i audytu EMAS zapewnia również wiarygodne raportowanie oddziaływań organizacji na środowisko, które ułatwia prowadzenie otwartego dialogu z zainteresowanymi stronami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane