Eurobank przestawia zwrotnicę

Eugeniusz Twaróg
opublikowano: 23-12-2010, 08:13

Eurobank przemeblowuje biznes. I to dosłownie, bo przesiada się z taboretów do foteli. Bank żegna się z consumer finance, wchodzi w detal

Kolejny bank, po DB PBC, odchodzi od consumer finance. Tyle że tym razem chodzi o specjalistę w tej dziedzinie. Dla DB PBC kredyty gotówkowe były tylko dodatkiem, kosztownym — jak się z czasem okazało, Eurobank z szybkich kredytów żył. W czasach boomu kredytowego — bardzo dobrze. Kryzys wywrócił jednak cały biznes nie tylko Eurobanku, ale całej branży bankowej specjalizującej się w consumer finance. Dlatego wychodzi z niszy, jaką zajmował od początku swojego istnienia.
Lokalne VIP-y

Eurobank, który dziś należy do grupy Societe Generale, był pomyślany jako pożyczkodawca zlokalizowany w centrach handlowych, gdzie szybko, od ręki, pożyczał pieniądze. O tym, że klient ma być obsługiwany ekspresowo, świadczyło nawet umeblowanie oddziałów. Nie ma w nich krzeseł, lecz taborety, na których można przysiąść na chwilę. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie — nastąpią zmiany. I znowu istotę przemian można poznać po meblach w Eurobanku. Koniec z niewygodnymi taboretami. W oddziałach pojawią się fotele, w których klient będzie mógł wygodnie usiąść. Eurobank, według nowej strategii, przygotowanej przez nowe kierownictwo, zmieni się z instytucji o charakterze consumer finance w bank detaliczny. Stawia na relacje z klientem, stąd zmiana wystroju placówek. Celuje w ludzi zamożniejszych niż do tej pory oraz — uwaga — w najzamożniejszych. Będzie ich szukał na lokalnych rynkach wśród miejscowych właścicieli firm i biznesmenów.

Strategia przekopała gruntownie ofertę, aczkolwiek zmiany w niej będą wprowadzane stopniowo. Od stycznia w ofercie pojawią się lokaty strukturyzowane dla klientów "vipowskich". Bank nie zrezygnuje z kredytów gotówkowych, ale zdecydowanie mocniej postawi na kredyty hipoteczne. Intensywniej zajmie się krosowaniem usług. Ma nad czym pracować, ponieważ dysponuje bogatą pulą rachunków osobistych — 1,3 mln sztuk, co daje mu siódme miejsce w branży.

Więcej w w czwartkowym "Pulsie Biznesu"

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane