Eurocash planuje debiut na GPW na początku lutego

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 28-01-2005, 11:08

Prowadząca sieć hurtowni samoobsługowych typu cash&carry spółka Eurocash, która przeprowadza obecnie ofertę publiczną 57.483.900 akcji, planuje zadebiutować na warszawskiej giełdzie na początku lutego - poinformowała spółka piątkowym w komunikacie.

Prowadząca sieć hurtowni samoobsługowych typu cash&carry spółka Eurocash, która przeprowadza obecnie ofertę publiczną 57.483.900 akcji, planuje zadebiutować na warszawskiej giełdzie na początku lutego - poinformowała spółka piątkowym w komunikacie.

W czwartek zakończyły się zapisy w transzy inwestorów  indywidualnych i book-building w transzy dla instytucji. Według nieoficjalnych informacji PAP, w detalu oferta zakończyła się dużą nadsubskrypcją.

"Cieszę się, że inwestorzy z zainteresowaniem przyjmują ofertę Eurocash. Potwierdzają to złożone przez nich zapisy i deklaracje w ramach book-buildingu - powiedział cytowany w komunikacie prezes Eurocash Luis Amaral.

Cena sprzedaży akcji Eurocash została ustalona na 3,10 zł, czyli w środku przedziału cenowego wynoszącego 2,90-3,40 zł. Zwiększona została liczba sprzedawanych akcji do 57.483.900 z 44.709.700 planowanych pierwotnie. Dodatkowe walory trafią do inwestorów instytucjonalnych.

Ostatecznie w transzy inwestorów indywidualnych zaoferowano 8.941.940 akcji, a w transzy inwestorów instytucjonalnych 48.541.960 akcji. Akcje te stanowią łącznie 45 proc. kapitału zakładowego spółki.

W czwartek zakończył się book-building. Zapisy na akcje spółki w transzy instytucjonalnej potrwają od 28 do 31 stycznia.

Akcje Eurocashu sprzedawać będzie obecny właściciel spółki Luis Amaral, który w marcu 2003 roku w drodze wykupu menedżerskiego od Jeronimo Martins Dystrybucja nabył bezpośrednio i pośrednio poprzez swoje spółki holdingowe Kipi NV i Politra BV, akcje firmy. Publiczna oferta Eurocashu nie obejmuje emisji nowych akcji.

Spółka prowadzi sieć 83 dyskontowych hurtowni samoobsługowych typu cash&carry.

Eurocash poza siecią hurtowni jest również franczyzodawcą sieci 1.850 sklepów lokalnych "abc". Do końca 2004 roku liczba tych sklepów ma wzrosnąć do blisko 2 tysięcy, natomiast liczba hurtowni ma się zwiększyć do końca 2006 roku do 100.

Zysk netto Eurocash po trzech kwartałach wzrósł do 17,1 mln zł z 950.000 zł przed rokiem, a przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 17,3 proc. i wyniosły 1,2 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane