Eurocash: Połączone KDWT i Kolporter FMCG dadzą ponad 5 mld zł rocznych obrotów

ISBNews
opublikowano: 31-03-2014, 08:13

Eurocash liczy, że nowy dystrybutor artykułów tytoniowych, utworzony z połączenia KDWT i Kolporter FMCG (w którym Eurocash będzie miał 75% udziałów), będzie notował roczną sprzedaż na poziomie ponad 5 mld zł, poinformował prezes Eurocasha Luis Amaral.


"W grudniu 2013 ogłosiliśmy zamiar połączenia KDWT z Kolporter FMCG. Nowy podmiot utworzony z połączenia KDWT i Kolporter FMCG w którym będziemy mieli 75% udziałów a nasz partner 25%, będzie miał wiodącą pozycję na rynku dystrybucji papierosów. Sprzedaż połączonego podmiotu powinna przekroczyć 5 mld zł - i skala ta powinna umożliwić istotną poprawę efektywności tego biznesu. Sfinalizowanie transakcji będzie możliwe po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK" - napisał Amaral w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu rocznego.

W 2013 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 2.865,7 mln zł i wzrosła o 8,7% r/r, podano także w raporcie.

W grudniu ub.r. Eurocash, KDWT i Kolporter zawarły umowę inwestycyjną, zgodnie z którą Kolporter obejmie 25% + 1 udział w KDWT. Pakiet udziałów w KDWT zostanie objęty przez Kolportera w zamian za 100% udziałów w nowo utworzonej spółce, do której Kolporter wniesie zorganizowaną część przedsiębiorstwa obejmującą działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych i innych artykułów szybkozbywalnych (Kolporter Departament Dystrybucji FMCG).

KDWT, obecnie w 100% zależny od Eurocash, to krajowy lider na rynku aktywnej dystrybucji artykułów tytoniowych. Oferowany przez KDWT asortyment obejmuje m.in. papierosy i wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki dostępne bez recepty. KDWT posiada ponad 140 filii, z których wiele zlokalizowanych jest bezpośrednio przy hurtowniach Eurocash Cash&Carry, oraz 2 centra dystrybucyjne.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane