Europejski konsument hamuje

ML
opublikowano: 04-07-2019, 22:00

Najnowsze informacje Eurostatu o sprzedaży detalicznej w Europie okazały się gorsze od oczekiwań — w maju sprzedaż w strefie euro wzrosła w porównaniu do maja 2018 r. jedynie o 1,3 proc. wobec oczekiwań analityków na poziomie 1,7 proc.

To najgorszy wynik w tym roku. Najlepiej w trudnych warunkach pogarszającej się europejskiej koniunktury radziła sobie branża e-commerce, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 9,2 proc. r/r. Z kolei najgorzej wypadła sprzedaż odzieży i obuwia, która w maju spadła o 2,4 proc. r/r. Według tych samych danych coraz gorzej jest także nad Wisłą: sprzedaż zanotowała w maju wzrost tylko o 1,2 proc., a zatem najgorszy wynik od czasu, gdy do władzy doszło PiS. Jest to wynik rozczarowujący, biorąc pod uwagę wypłaty 13. emerytury w ramach programu Emerytura+, jednak ekonomiści uspokajają, tłumacząc gorsze wyniki czynnikami jednorazowymi i przejściowymi, np. niekorzystną pogodą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu