Europejskie byki nie dały za wygraną

WST
opublikowano: 16-07-2009, 18:20

Po środowym rajdzie indeksów, kolejny dzień przyniósł znaczne uspokojenie nastrojów na największych zachodnioeuropejskich parkietach. Część z inwestorów wykorzystała przy tym ostatnie zwyżki do  realizacji krótkoterminowych zysków co momentami wywoływało przewagę strony podażowej na rynkach.

Obóz byków nie oddawał jednak pola bez walki i szukał inspiracji do zakupów miedzy innymi w opublikowanych kwartalnych wynikach amerykańskiego banku JP Morgan. Okazały się one bowiem lepsze niż oczekiwali analitycy.

Dyskontowano również optymistyczne doniesienia z Chin. Według ekspertów, tamtejsza gospodarka ma szansę jako pierwsza przezwyciężyć kryzys. Ale by nie było zbyt słodko, od razu pojawiły się głosy ostrzegające, że Państwo Środka zamiast stymulować rozwój będzie musiał chłodzić koniunkturę. Pod koniec dnia kupujących wspierały dane z amerykańskiego rynku pracy.

Podobnie jak za oceanem w centrum uwagi były przede wszystkim spółki prezentujące swoje dokonania w minionym kwartale. Pozytywnie odebrany został wyższy niż zakładały projekcje wzrost kwartalnego zysku Electroluxa, szwedzkiego producenta sprzętu AGD. Handlujący raczej nie zwrócili przy tym uwagi, że przed rokiem wynik netto był obciążany wysoką karą, o charakterze jednorazowym, co nieco psuje obraz kondycji spółki.

Rozczarował za to mocno gigant rynku telekomunikacyjnego, fińska Nokia. Producent telefonów nie tylko odnotował spadek przychodów i zyskowności, ale również stwierdził, że jego udziały w rynku pozostaną na poziomie z ubiegłego roku, co należy uznać za bardzo pesymistyczną prognozę.

Wędrówkę w górę kontynuowały walory Alstom. Francuski potentat inżynieryjny znany m.in. z produkcji turbin i pociągów pochwalił się 7 proc. wzrostem kwartalnej sprzedaży.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Polecane