Europejskie firmy dóbr szybkozbywalnych wydały na informatykę 13,5 mld USD

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-01-2006, 18:14

Wydatki na informatykę w segmencie produkcji i handlu dobrami szybkozbywalnymi osiągnęły 13,5 mld USD w 2005 roku. Będą one rosnąć w latach 2005-2009 średnio o 5 proc. rocznie - wynika z raportu firmy IDC opublikowanego w poniedziałek.

Wydatki na informatykę w segmencie produkcji i handlu dobrami szybkozbywalnymi osiągnęły 13,5 mld USD w 2005 roku. Będą one rosnąć w latach 2005-2009 średnio o 5 proc. rocznie - wynika z raportu firmy IDC opublikowanego w poniedziałek.

W 2009 r. łączne nakłady na informatykę w tym segmencie osiągną 16,5 mld USD.

Najszybciej będą rosły nakłady na oprogramowanie w wersjach standardowych, tzw. "z półki" (np. pakiety biurowe). W latach 2004-2009 nakłady na ten typ oprogramowania będą rosły w tempie 5,9 proc. rocznie w firmach produkcji dóbr szybkozbywalnych i 6,1 proc. w dystrybucji i handlu detalicznym tymi dobrami.

Firmy produkcyjne i handlowe dóbr szybkozbywalnych nie będą za to wydawały dużo na sprzęt komputerowy. W sektorze produkcyjnym średnia wydatków na sprzęt w latach 2004-2009 sięgnie 2,1 proc., zaś w handlu detalicznym i dystrybucji w tym samym okresie - 2,4 proc. rocznie. Łącznie rynek sprzętu komputerowego w segmencie produkcji i dystrybucji dóbr szybkozbywalnych osiągnie w 2009 roku wartość 4 mld USD.

"Konieczność obniżenia nakładów na informatykę i wdrożenia dynamicznych strategii informatyzacji stanie się bardziej oczywista, kiedy firmy zredukują nadmiernie rozdęte koszty zarządzania środowiskami informatycznymi. Potrzeby wielkich producentów żywności, browarów czy firm handlowo-usługowych, zarządzania efektywnego kosztowo i bezpiecznego wymuszą w końcu na tych firmach outsourcing większości firmowej informatyki" - zauważyła w opisie raportu zarządzająca programem w IDC Jennifer Thomson.

Według IDC, outsourcing i aplikacje wyspecjalizowane będą głównymi obszarami usług informatycznych, które do 2009 r. będą realizowane w segmencie produkcji i sprzedaży dóbr szybkozbywalnych.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane