Facebook sprawdza szanse na abonament

ŁO, Bloomberg
aktualizacja: 05-05-2018, 17:36

Największy portal społecznościowy na świecie sprawdza, jak użytkownicy zareagowaliby na wprowadzenie płatnej subskrypcji.

- Facebook prowadzi od kilku tygodni badania rynkowe, aby ustalić, czy wersja bez reklam, ale płatna poprzez subskrypcję, zachęciłaby więcej osób do przyłączenia się do sieci społecznościowej - donosi agencja Bloomberg, która powołuje się na swoich informatorów. 

Mark Zuckerberg podczas konferencji F8.
Zobacz więcej

Mark Zuckerberg podczas konferencji F8.

Bloomberg

Amerykański portal sprawdzał już wcześniej takie opcje, ale teraz robi to z większym rozmachem. Wszystko przez skandal związany z polityką prywatności na Facebooku. Mark Zuckerberg, prezes i współzałożyciel portalu ponoć od dawna rozważa płatną alternatywę. 

Abonament nie zastąpiłby modelu biznesowego Facebooka, który opiera się na sprzedawaniu reklam, ale mógłby być rozwiązaniem, które przytrzyma osoby rezygnujące z usługi z powodu obaw o zachowanie prywatności i sposób wykorzystywania danych na swój temat.

W zeszłym roku koncern wygenerował przychody w wysokości 41 mld USD i prawie całość uzyskał sprzedając reklamy targetowane przy użyciu danych użytkowników. Oficjalnie portal nie zmienia strategii opartej na bezpłatnych usługach. 

- Utwórz nowe konto To jest i zawsze będzie darmowe! - takim tekstem Facebook wita swoich użytkowników na stronie głównej. 

Facebook odmówił komentarza na temat możliwości korzystania z portalu bez reklam w oparciu o subskrypcję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Facebook sprawdza szanse na abonament