Facebook sprawdza szanse na abonament

ŁO, Bloomberg
opublikowano: 05-05-2018, 17:31
aktualizacja: 05-05-2018, 17:36

Największy portal społecznościowy na świecie sprawdza, jak użytkownicy zareagowaliby na wprowadzenie płatnej subskrypcji.

- Facebook prowadzi od kilku tygodni badania rynkowe, aby ustalić, czy wersja bez reklam, ale płatna poprzez subskrypcję, zachęciłaby więcej osób do przyłączenia się do sieci społecznościowej - donosi agencja Bloomberg, która powołuje się na swoich informatorów. 

Zobacz więcej

Mark Zuckerberg podczas konferencji F8.

Bloomberg

Amerykański portal sprawdzał już wcześniej takie opcje, ale teraz robi to z większym rozmachem. Wszystko przez skandal związany z polityką prywatności na Facebooku. Mark Zuckerberg, prezes i współzałożyciel portalu ponoć od dawna rozważa płatną alternatywę. 

Abonament nie zastąpiłby modelu biznesowego Facebooka, który opiera się na sprzedawaniu reklam, ale mógłby być rozwiązaniem, które przytrzyma osoby rezygnujące z usługi z powodu obaw o zachowanie prywatności i sposób wykorzystywania danych na swój temat.

W zeszłym roku koncern wygenerował przychody w wysokości 41 mld USD i prawie całość uzyskał sprzedając reklamy targetowane przy użyciu danych użytkowników. Oficjalnie portal nie zmienia strategii opartej na bezpłatnych usługach. 

- Utwórz nowe konto To jest i zawsze będzie darmowe! - takim tekstem Facebook wita swoich użytkowników na stronie głównej. 

Facebook odmówił komentarza na temat możliwości korzystania z portalu bez reklam w oparciu o subskrypcję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Facebook sprawdza szanse na abonament