Faktoring: Narzędzie, które może wesprzeć firmy z każdej branży

Dawid Naglik, dyrektor obszaru usług finansowych Arvato Services Polska i wiceprzewodniczący komitetu wykonawczego Polskiego Związku Faktorów
22-12-2010, 15:15

Faktoring jest narzędziem, które może wspierać działalność każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od branży i wielkości. Jednak wiele zależy od specyfiki konkretnego biznesu.

Niektórym oferujemy go rzadziej ze względu na czynniki ograniczające wysokość finansowania lub zwiększające ryzyko transakcji. Przykładem mogą być usługi budowlane, przy których ostateczny odbiór następuje czasami dopiero po wygaśnięciu zobowiązań gwarancyjnych, czyli w praktyce nawet po kilku latach. Innym przykładem są branże charakteryzujące się dużą sezonowością, chociażby producenci ozdób świątecznych. W tym sektorze wielkość limitów zaangażowana w szczycie sezonu jest nieadekwatnie duża w stosunku do obrotów firmy w ciągu roku. Dlatego następuje ograniczenie finansowania tylko do poziomu wyznaczonych limitów. Z drugiej strony w każdej z tych branż można znaleźć przykłady wykorzystania faktoringu, bo udało się znaleźć rozwiązania, które niwelują niekorzystny wpływ specyficznych czynników branżowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dawid Naglik, dyrektor obszaru usług finansowych Arvato Services Polska i wiceprzewodniczący komitetu wykonawczego Polskiego Związku Faktorów

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Faktoring: Narzędzie, które może wesprzeć firmy z każdej branży