Fasing-Moj potrzebuje 15 mln zł

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 03-01-2007, 00:00

Katowicka firma przymierza się do ekspansji na rynku chińskim i skokowego zwiększenia eksportu. Dlatego potrzebuje pieniędzy z giełdy.

15 stycznia odbędzie się walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki Fasing-Moj. Głównym punktem obrad jest emisja od 1 mln do 3,35 mln nowych akcji (obecnie na kapitał składa się około 5,2 mln walorów). To krok ku giełdzie.

— Pracujemy już nad prospektem emisyjnym. W zależności od tego, ile czasu zajmą nam procedury prawne, chcemy przeprowadzić ofertę publiczną między marcem a majem — mówi Rafał Nowak, wiceprezes firmy specjalizującej się w produkcji urządzeń i narzędzi dla przemysłu wydobywczego, m.in. wiertarek, sprzęgieł i kotwiarek.

Śladem spółki matki

Katowicki Fasing-Moj jest w 99 proc. zależny od Fasingu, notowanego na warszawskim parkiecie.

— Ale nasze związki ograniczają się do powiązań kapitałowych. Biznesowo jesteśmy firmą w pełni autonomiczną — twierdzi Rafał Nowak.

Aby skojarzeń między tymi spółkami było jak najmniej, od połowy stycznia Fasing-Moj zmieni nazwę na Moj. Choć spółka matka jest już obecna na giełdzie, katowicka firma idzie po pieniądze giełdowe samodzielnie.

— Liczymy na uzyskanie około 15 mln zł — deklaruje wiceprezes.

Zagranica kusi

Zdobyte środki pójdą głównie na utworzenie joint venture w Chinach, które będzie specjalizować się w produkcji łańcuchów na lokalny rynek. Fasing-Moj chce też kupić nowe maszyny i zainwestować w sprzedaż zagraniczną. Eksport w kilka lat ma się zwiększyć z obecnych 10-12 proc. nawet do 50 proc. sprzedaży. Według wstępnych szacunków, Fasing-Moj miał w 2006 r. 16 mln zł przychodów i zarobił na czysto blisko 2 mln zł.

— Zakładamy, że w tym roku nasze wyniki finansowe poprawią się o blisko 20 proc. — zapowiada Rafał Nowak.

Tyle że pieniądze z giełdy pracować będą dopiero od drugiego półrocza. Efekt nowych inwestycji w pełni ma być widoczny dopiero w latach 2008-09. Wtedy też należy oczekiwać skokowego wzrostu zarówno przychodów ze sprzedaży, jak i zysków.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane