Fazer stawia na Premium Foods

WIS
opublikowano: 21-12-2006, 00:00

Po wycofaniu się w 2005 r. z produkcji w Polsce ze względu na niezadowalające wyniki sprzedaży Cloetta Fazer, notowany na sztokholmskiej giełdzie szwedzko-fiński producent słodyczy, podjął decyzję o likwidacji także swojego zespołu sprzedaży. W nowym roku logistykę, dystrybucję i sprzedaż swoich produktów będzie dla niego prowadzić polska firma Premium Foods, która sprzedaje herbatę (Vitax, Tetley), kawę (Sati) i inne wyroby wartości ponad 100 mln zł rocznie. Do najsilniejszych marek Fazera na polskim rynku należą: Dumle, Geisha, Fazer Liqueur Fills i Fazer Blue. Skandynawskiej firmie udało się zdobyć niespełna 3-procentowy udział w polskim rynku słodyczy. Warto dodać, że w byłym zakładzie Fazera w Gdańsku produkcję pod szyldem Bałtyk rozwija polska firma Bomilla.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu