FB, Google i Snapchat będą lepiej szyfrować dane klientów

AD, The Guardian
opublikowano: 14-03-2016, 14:28

Największe firmy z Krzemowej Alei, takie jak Facebook, Google i Snapchat już pracują nad zwiększeniem poziomu szyfrowania danych wysyłanych przez ich użytkowników - donosi brytyjski dziennik The Guardian.

Zdaniem autora doniesienia Danny'ego Yadrona ma to związek z batalią toczoną przez FBI przeciwko Apple, które nie zgadza się na udostępnienie danych z iPhona należącego do domniemanego terrorysty.

Flickr

Z informacji, do których dotarł autor artykułu w "The Guardian" wynika, że w ciągu najbliższych kilku tygodni należący do Facebooka serwis WhatsApp mocno zwiększy poziom szyfrowania wiadomości przesyłanych przez klientów, również za pośrednictwem głosu. Podobny krok rozważa także sam Facebook we wbudowanym w serwis narzędziu Messenger.

Identyczne działania już miały podjąć Google w skrzynkach Gmaila oraz Snapchat, przy czym terminy wdrożenia nowych bezpieczniejszych systemów nie są znane.

- Inżynierowie największych firm technologicznych już wcześniej pracowali nad takimi rozwiązaniami, ale uznali je wówczas za zbyt trudne w użyciu dla przeciętnego klienta. Priorytetowo traktowali te nowinki, które były przyjazne użytkownikom. Teraz szefowie tych firm prawdopodobnie zdali sobie sprawę, że z poprawy prywatności klientów popłyną również dla nich korzyści biznesowe, nie tylko marketingowe - pisze Danny Yardon na łamach "The Guardian".

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD, The Guardian

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane