Ferro chwali się dobrym kwartałem

ANP
opublikowano: 09-05-2011, 00:00

Zarząd zapewnia, że marże wracają do oczekiwanych poziomów. Notuje też wzrost sprzedaży.

Zarząd zapewnia, że marże wracają do oczekiwanych poziomów. Notuje też wzrost sprzedaży.

Dziś opublikuje wyniki giełdowa Armatura, 12 maja zrobi to jej konkurent — Ferro. Wszystko wskazuje na to, że dla skawińskiego producenta armatury i komponentów instalacji sanitarnych oraz grzewczych rok zaczął się pomyślnie.

— Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego kwartału — zarówno pod względem przychodów, jak i wyniku netto — mówi Aneta Raczek, prezes Ferro.

W analogicznym okresie 2010 r. grupa miała 2,51 mln zł zysku netto przy 33,7 mln zł przychodów.

— Po trudnym drugim półroczu 2010 r. wracamy do oczekiwanych poziomów marż. Na szaleństwa cenowe surowców oraz wahania kursów walut przygotowaliśmy się zwiększając nasze zapasy. I teraz realizujemy sprzedaż z magazynów — dodaje Aneta Raczek.

Dodaje, że podobnie jak konkurencyjna giełdowa Armatura, Ferro także wprowadziło od kwietnia podwyżki cen — średnio o 5-10 proc.

— Sytuacja w branży jest obecnie stabilna, dlatego liczymy na utrzymanie w tym roku zeszłorocznej dynamiki przychodów (wówczas ponad 10-proc), które sięgnęły blisko 165,6 mln zł — zapewnia prezes Ferro.

Od drugiego kwartału spółka będzie konsolidować wyniki przejętej czeskiej spółki Novaservis. Ferro finansuje akwizycję m.in. z emisji akcji i obligacji, z których uzyskała ponad 134 mln zł.

— Jesteśmy w trakcie integracji struktur obu firm, ale liczymy, że w pod koniec czwartego kwartału będą już widoczne pierwsze efekty synergii — dodaje Aneta Raczek.

Przejęcie czeskiej spółki nie przekreśla polityki dywidendowej Ferro. Prezes nie wyklucza, że wypłata mogłaby trafić do akcjonariuszy już w 2012 r. i mogłaby wynieść do 30 proc. z tegorocznego zysku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy