Finowie wchodzą w muzykę cyfrową

Katarzyna Łasica
opublikowano: 09-08-2006, 00:00

Zapoczątkowany rok temu romans z dystrybutorem przeistoczy się niebawem w małżeństwo. Dzięki niemu Nokia wejdzie w zupełnie nową branżę.

Nokia, największy na świecie producent telefonów komórkowych, poinformowała wczoraj o kupnie Loudeye, dystrybutora muzyki cyfrowej. Wartość transakcji wyniesie około 60 mln USD. Zgodnie z umową, za każdy walor amerykańskiej spółki Nokia zapłaci jej akcjonariuszom 4,5 USD. To 2,5-krotnie więcej niż rynkowa cena akcji Loudeye. Na wiadomość o planowanej przez Nokię akwizycji jej akcje zyskały 0,4 proc., do 15,21 EUR.

— Uważamy, że oferowana przez nas cena jest rozsądna. Poprzez akwizycję chcemy wejść w zupełnie nową dla nas branżę. Do tej pory Nokia sprzedawała głównie telefony komórkowe i osprzęt — mówi Kari Tuutti, rzecznik Nokii.

Zdaniem analityków to odpowiedź na silną konkurencję z Sony Ericsson, który jest jej głównym rywalem na rynku.

Zgodnie z zapowiedziami fińskiego koncernu transakcja zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale, o ile oczywiście zaakceptują ją akcjonariusze Loudeye oraz nadzór rynkowy.

Przejmowany dystrybutor proponuje rozwiązania multimedialne dla firm oraz cyfrowe platformy muzyczne. Spółka jest obecna m.in. w Europie, Afryce Południowej, Australii i Nowej Zelandii. Ubiegłoroczne jej przychody wyniosły 27 mln USD przy 25,6 mln USD straty na poziomie operacyjnym.

Już na początku 2005 r. Nokia i Loudeye przedstawiły platformę mobilnych usług muzycznych dla operatorów. Umożliwia użytkownikom przeglądanie, wyszukiwanie, słuchanie i pobieranie całych utworów oraz dzwonków muzycznych za pomocą aplikacji telefonicznej operatora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy