Firma przeszła na czterodniowy tydzień pracy by zwiększyć wydajność

opublikowano: 19-09-2018, 18:18

Brytyjska firma marketingowa Reflect Digital przeszła na czterodniowy tydzień pracy. Ma to zwiększyć wydajność pracowników i poprawić ich stan mentalny.

Prezes Becky Simms powiedziała, że szukała różnych sposobów na poprawienie sytuacji pracowników i umożliwienie im jeszcze lepszej pracy. Ostatecznie zdecydowała o skrócenia czasu pracy do czterech dni w tygodniu. Płace nie zostały zmienione. Firma działa jednak przez pięć dni w tygodniu, bo część pracowników ma wolny piątek, a część poniedziałek.

Pomysł skrócenia czasu pracy w celu osiągnięcia większej wydajności ma wsparcie w badaniach naukowych. Przeprowadził je m.in. Uniwersytet Ohio, którego badacze ustalili, że typowy „40-godzinny tydzień pracy nie bazuje nad idealnym czasie, w którym ludzie mogą być najbardzie produktywni”. Amerykańscy naukowcy przywołują przykład Szwecji, gdzie ludzie przepracowują dużo mniej godzin niż np. Brytyjczycy i Amerykanie. W Szwecji przeciętny pracownik poświęca pracy ok. 6 godzin dziennie. Jak ustalono, wynikiem jest „znacząca redukcja absencji, poprawa stanu zdrowia pracowników i tendencja zwiększania wydajności”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, yahoo.co.uk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Firma przeszła na czterodniowy tydzień pracy by zwiększyć wydajność