Firma zastąpiła 34 pracowników „sztuczną inteligencją”

opublikowano: 09-01-2017, 08:16

Japońska firma ubezpieczeniowa zdecydowała się zastąpić 34 pracowników systemem „sztucznej inteligencji”, donosi The Guardian.

Fukoku Mutual Life Insurance wyliczył, że dzięki systemowi, który zastąpi ludzi w obliczaniu wypłaty świadczeń dla ubezpieczonych, jej wydajność wzrośnie o 30 proc. Zainwestowana w system kwota 200 mln JPY (7 mln zł) ma zwrócić się po mniej niż dwóch latach, bo spółka szacuje roczne oszczędności na ok. 140 mln JPY. Utrzymanie systemu ma kosztować 15 mln JPY rocznie.

Zobacz więcej

Pixaby CC0 Public Domain

Zastosowany przez Fukoku Mutual Life Insurance system „sztucznej inteligencji” bazuje na opracowanym przez IBM systemie Watson Explorer, który według twórców „może myśleć jak człowiek”, „analizuje i interpretuje wszystkie dane, w tym niestrukturyzowany tekst, obrazy, audio i wideo”.

System jest w stanie przeczytać dziesiątki tysięcy dokumentów medycznych, odnotować okresy pobytu w szpitalach, historie medyczne i procedury chirurgiczne w celu wyliczenia wysokości świadczeń, twierdzą japońskie media.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, theguardian.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / Firma zastąpiła 34 pracowników „sztuczną inteligencją”