Firmowa energia

  • Materiał partnera
opublikowano: 12-02-2019, 14:43

Rozmowa z Dariuszem Brzozowskim, prezesem zarządu EWE

Już po raz drugi zostali państwo wyróżnieni w rankingu „Gazele Biznesu” za dynamiczny rozwój. Proszę przedstawić profil państwa działalności, w jakich dziedzinach świadczą państwo usługi?

Koncentrujemy się na
optymalizacji zużycia energii. Nie zależy nam bowiem na tym, żeby klient
odbierał jak największe jej ilości, ale żeby miał poczucie, że otrzymał
dopasowaną do swoich potrzeb usługę, dzięki której zużycie energii jest
optymalne – mówi Dariusz Brzozowski, prezes zarządu EWE.
Zobacz więcej

Nie tylko ilość:

Koncentrujemy się na optymalizacji zużycia energii. Nie zależy nam bowiem na tym, żeby klient odbierał jak największe jej ilości, ale żeby miał poczucie, że otrzymał dopasowaną do swoich potrzeb usługę, dzięki której zużycie energii jest optymalne – mówi Dariusz Brzozowski, prezes zarządu EWE.

EWE jest firmą multienergetyczną. Sprzedajemy gaz ziemny i energię elektryczną na terenie całego kraju. W obszarze sieciowym jesteśmy też operatorem systemu dystrybucyjnego i świadczymy usługi dla wszystkich podmiotów przyłączonych do naszych sieci. Sprzedajemy ciepło, dostarczamy usługi telekomunikacyjne, a także usługi doradztwa energetycznego oraz kogeneracji.

Od jak dawna są państwo na rynku?

W tym roku obchodzimy 20 lecie grupy EWE w Polsce. W 1999 r. podjęliśmy aktywność operacyjną w Międzyrzeczu. Środkowa część województwa lubuskiego była białą plamą na polskiej mapie gazowej, a społeczność lokalna od dawna szukała możliwości zmiany tego stanu rzeczy. Dzięki naszym działaniom interesy społeczności lokalnej i frimy EWE – spotkały się ze sobą. Podjęliśmy się tego wyzwania i rozpoczęliśmy gazyfikację tego obszaru. Potem nastąpiła dalsza rozbudowa sieci na terenie województwa lubuskiego. Nie ograniczyliśmy się jednak tylko do tego regionu. Część sieci mamy również na terenie województwa dolnośląskiego. Później podjęliśmy decyzję o dalszej ekspansji i mamy wyspowe obszary zaopatrywania w innych częściach kraju. Obejmują one częściowo województwa: opolskie, łódzkie, świętokrzyskie i lubelskie. Wraz z rozbudową naszej sieci następowały zmiany na rynku energii. Dzięki nim mogliśmy podjąć szerszą aktywność i rozpoczęliśmy sprzedaż gazu ziemnego poza własnymi sieciami, sprzedaż prądu, świadczenie usług energetycznych oraz usług ciepłowniczych w formie contractingu. Dzisiaj dostarczamy gaz w 49 gminach kraju na terenie 6 województw., Jako operator sieci dystrybucyjnej eksploatujemy ponad 1670 km sieci gazowych. Wyzwanie, którego się podjęliśmy, spowodowało, że tysiące odbiorców indywidualnych, instytucjonalnych i biznesowych ma możliwość korzystania z gazu ziemnego, do którego wcześniej nie mieli dostępu.

Czy, a jeśli tak, to czym, różni się dla państwa świadczenie usług dla klienta indywidualnego i biznesowego? Na co kładą państwo w takiej usłudze największy nacisk?

Różnica między klientem indywidualnym i biznesowym dotyczy przede wszystkim portfolio produktowego. Obsługa jednego i drugiego klienta jest dla nas ważna i staramy się ją świadczyć na jak najwyższym poziomie. Klienci biznesowi  wymagają indywidualnego podejścia. W dzisiejszych czasach oczekują od doradcy pełnej wiedzy na temat branży, w której klient działa, potrzebują dedykowanych rozwiązań i produktów, które pozytywnie wpłyną na rozwój ich firmy. Doradcy EWE mają kompetencje i wiedzę, która pozwala spełniać te oczekiwania. Zależy nam na budowaniu z klientami długofalowej współpracy, opartej na zaufaniu i szacunku. Staramy się, aby zarówno nasze produkty jak i obsługa klienta były na najwyższym poziomie. Klienci to doceniają i zostają z nami na długie lata, bo oferujemy im pakiety usług wraz z doradztwem. Myślę, że udaje nam się to co robimy, ponieważ pozyskujemy nowych klientów, a dotychczasowi kontynuują współpracę z nami.

Jakie oferty mają państwo dla klienta biznesowego i co wyróżnia akurat ofertę spółki EWE?

Jesteśmy firmą godną zaufania, nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży energetycznej i poznanie specyfiki różnych branż, bardzo dobrze przekłada się na oferowane produkty, które są dopasowywane do profilu działalności klienta. Zawsze zwracamy uwagę na potrzeby klienta, na specyfikę jego działalności. Jesteśmy elastyczni i otwarci na indywidualne rozwiązania oraz na dogodne warunki umowne.

Staramy się być blisko klienta, rozmawiać z nim i uzyskać jak najwięcej informacji tak aby oferta, którą przygotujemy rzeczywiście się wyróżniała i była odzwierciedleniem jego realnych potrzeb.

Jakie są obecnie główne kierunki rozwoju spółki i gdzie państwo upatrują największy potencjał?

Działamy na szeroko rozumianym rynku energii, obserwujemy go i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów. Rozszerzamy nasze portfolio produktowe tak aby spełniało ono oczekiwania i potrzeby klientów. Jak już wspomniałem oferujemy doradztwo energetyczne, kogenerację oraz realizujemy   projekty z contractingu ciepłowniczego. Uważamy, że są to przyszłościowe działania. Koncentrujemy się również na optymalizacji zużycia energii. Nie zależy nam bowiem na tym, żeby klient odbierał jak największe jej ilości, ale żeby miał poczucie, że otrzymał dopasowaną do swoich potrzeb usługę, dzięki której zużycie energii jest optymalne. To jest kierunek, w którym chcemy się rozwijać, bo naszym zdaniem jest to przyszłość rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu