Firmowa społeczność w studenckich czapkach

DCZ
opublikowano: 30-11-2007, 00:00

Mają swoje logo, studenckie czapki, torby i indeksy. Ich uczelnie to Akademia Sprzedaży i Akademia Menedżera.

Cementowa spółka Cemex oferuje bogaty program edukacyjny

Mają swoje logo, studenckie czapki, torby i indeksy. Ich uczelnie to Akademia Sprzedaży i Akademia Menedżera.

Akademia Menedżera to roczny, a Akademia Sprzedaży półroczny program edukacyjny. Ponad 70 menedżerów Cemeksu zdobywa w nich umiejętności z coachingu, przywództwa, motywowania i z rozwoju zespołów.

— Zależało nam na stworzeniu alternatywy dla klasycznych szkoleń zamiejscowych, z których nasi pracownicy korzystają od dawna. Postawiliśmy nie tylko na zdobycie wiedzy menedżerskiej, lecz także na stworzenie firmowej społeczności studenckiej. Ma ona specjalnie zaprojektowane logo, studenckie czapki, torby i indeksy — opowiada Marcin Kwaśniewski, kierownik w dziale HR Cemeksu.

To się opłaca

Rozwój pracowników jest mocno powiązany z integracją. Przez rok po dwa dni w miesiącu będą się spotykali na wykładach, warsztatach i symulacjach sytuacji biznesowych.

— Każdy zjazd organizujemy w innym miejscu i mocno stawiamy na integrację — wyjaśnia Marcin Kwaśniewski.

W Mrągowie będzie to organizowanie wspólnego ogniska z recitalem gitarowym, w Lublinie — wieczorku z pianistą i kiperem, a w Chlewiskach — wirtualnej wioski spa i programu artystycznego z udziałem pracowników.

— Pochodzimy z różnych zakładów produkcyjnych z całej Polski i niezbyt często mamy okazję do bezpośredniego kontaktu. Możliwość poznania się z kolegami jest dużą wartością Akademii — uważa Przemysław Bochen, specjalista do spraw inwestycji Cemeksu w zakładzie w Rudnikach pod Częstochową.

Takie podejście do szkoleń nie jest tanie. Budżet obu Akademii wynosi aż 1,5 mln zł.

— To kosztowny program, ale wiemy, że się opłaca. Działamy na bardzo wymagającym rynku budowlanym, który ma dziś największe problemy z rekrutacją kadry inżynierskiej. A dzięki programowi nasi pracownicy bardziej emocjonalnie angażują się w pracę, utożsamiają się z firmą i żyją jej życiem — tłumaczy Marcin Kwaśniewski.

MBA przyspiesza karierę

Cemex ma dla pracowników trzy rodzaje MBA: roczne za granicą, Cemex International Management (CIMP), z którego korzysta obecnie pięć osób (mają trzy dwutygodniowe sesje na uniwersytetach: Stanford, Fointenbleau i Tech de Monterrey w Meksyku), oraz klasyczne w Polsce.

CIMP jest przeznaczony dla specjalistów i kierowników wyższego i średniego szczebla. Kandydaci są wybierani zgodnie z potrzebami szkoleniowymi firmy, a w rekrutację angażuje się prezes. Kandydaci przygotowują esej, który ocenia komisja rekrutacyjna w centrali Cemeksu w Meksyku. Absolwentem tego programu jest Piotr Rusecki, dyrektor Dywizji Beton i Kruszywa, który zarządza 700-osobowym zespołem. Teraz wyjechał na półroczny kontrakt do Australii, gdzie odpowiada za integrację spółki z firmą Rinker (to jedna z największych fuzji w światowym przemyśle cementowym). W grudniu wraca do Polski.

Maksymalny koszt rocznego dofinansowania to 38 tys. zł, a średnia na jednego pracownika wynosi 7 tys. zł. Zgłoszenie musi zaakceptować przełożony, a od strony budżetowej — dział HR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu