Firmy coraz chętniej używają kart płatniczych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-10-2005, 16:50

Europejscy przedsiębiorcy coraz chętniej posługują się kartami płatniczymi. Z danych Visa Europe, dotyczących kart tego systemu, wynika, że obroty na karty służbowe wzrosły o 28,5 proc. w roku finansowym 2004-2005.

Europejscy przedsiębiorcy coraz chętniej posługują się kartami płatniczymi. Z danych Visa Europe, dotyczących kart tego systemu, wynika, że obroty na karty służbowe wzrosły o 28,5 proc. w roku finansowym 2004-2005.

Według wtorkowego komunikatu Visa Europe, firmy traktują karty jako narzędzie wspomagania działalności przedsiębiorstwa oraz zarządzania gotówką.

W roku obrachunkowym zakończonym w czerwcu 2005 r. wartość transakcji dokonanych przy pomocy służbowych kart Visa (określanych jako Visa Commercial) wyniosła 43,6 mld euro, w porównaniu z 33,9 mld euro, osiągniętymi w roku obrachunkowym zakończonym w czerwcu 2004 r.

W tym samym czasie łączna wartość transakcji bezgotówkowych zawartych kartami służbowymi Visa Commercial wzrosła w całym regionie Visa Europe o prawie 30 proc. przy średniej wartości płatności na poziomie 124 euro. Średnia wartość płatności klientów indywidualnych wyniosła 66,4 euro.

Wzrosła - o 21,7 proc. (do poziomu 6,5 mln) - liczba kart Visa do użytku służbowego. W ciągu roku z każdej z tych kart korzystano średnio 55,7 razy. Liczba transakcji wzrosła o 24 proc.

Wzrost wartości transakcji z udziałem kart Visa do użytku służbowego odnotowano zarówno na tradycyjnych, jak i na nowo rozwijających się rynkach. W Niemczech wzrost wyniósł 43,5 proc., w  Wielkiej Brytanii - 37 proc., Francji - 18,7 proc.,  Włoszech - 15,1 proc. W Polsce wzrost wyniósł 30,3 proc., a w Turcji - 71,4 proc.

Najczęstszymi użytkownikami kart Visa Commercial w Europie są przedsiębiorcy brytyjscy, którzy mają w swoich portfelach ponad 1,6 mln tych kart. W okresie dwunastu miesięcy obrachunkowych, kończących się w czerwcu 2005 r., dokonali nimi 91,3 mln transakcji na łączną kwotę 40 mld euro, co stanowiło wzrost o 37 proc. w skali rocznej.

Drugim pod względem wielkości rynkiem jest Francja (5,5 mld euro obrotów), a trzecim Niemcy (5,2 mld euro).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane