Firmy raczkują w sieci

ANB
05-04-2012, 00:00

Media społecznościowe są skutecznym narzędziem marketingu, pod warunkiem że wiemy, jak z nich korzystać.

Aż 86 proc. polskich firm posiada swój profil na Facebooku. Jednak większość przedsiębiorców (62 proc.) korzysta z mediów społecznościowych wyłącznie dlatego, że narzędzie to stosuje ich konkurencja.

Niewielu posiada opracowaną strategię działania w obszarze nowych mediów — wskazuje raport „Biznes społecznościowy — nowa era w komunikacji biznesowej” przygotowany przez firmę doradczą Deloitte.

— Menedżerowie polskich przedsiębiorstw jeszcze nie do końca zdają sobie sprawę, jak wiele mogą osiągnąć przez aktywną obecność w sieci i odpowiednio zaplanowaną strategię wykorzystania mediów społecznościowych — mówi Konrad Jar, menedżer w dziale konsultingu Deloitte.

Potwierdzają to badania. Brak planu działania w obrębie forów i portali społecznościowych deklaruje 15 proc. menedżerów. Dla 43 proc. są one jedynie narzędziem wsparcia dla tradycyjnych metod promocji i PR. Nowe kanały komunikacji świadomie wykorzystuje tylko 17 proc. firm. Trudno też mówić o pełnej profesjonalizacji działań prowadzonych w obrębie mediów społecznościowych, choć sytuacja zaczyna się poprawiać.

37 proc. ankietowanych mówi, że ich firma posiada osobę zatrudnioną specjalnie do koordynowania komunikacji w mediach społecznościowych. Potrzeby stworzenia w tym celu osobnego stanowiska nadal nie widzi niemal połowa przebadanych.

Efekty działań w obszarze nowych mediów monitoruje się poprzez liczbę aktywnych użytkowników (56 proc.) i częstotliwość odwiedzin na stronie (52 proc.). Zdaniem analityków, jest to nieefektywne.

Liczy się bowiem konkretny rezultat, np. zakup produktu lub rejestracja w bazie firmy, ale wskaźnik zwrotu z inwestycji mierzy tylko 4 proc. przedsiębiorstw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Firmy raczkują w sieci