Firmy spożywcze sypną nowościami

  • Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 04-01-2012, 00:00

Choć nad Europą krąży widmo kryzysu, polscy wytwórcy żywności mocno inwestują w nowe produkty.

Koncern spożywczy Kraft Foods chwali się, że w 2012 r. wprowadzi na rynek amerykański ponad 70 nowych produktów, co zapewni mu miano jednego z liderów innowacyjności w branży.

Okazuje się, że pod tym względem polskie firmy spożywcze też nie mają się czego wstydzić. Choć cała Europa zaciska pasa w oczekiwaniu na kolejną falę kryzysu, nasi producenci żywności nie szczędzą grosza na inwestycje i zapowiadają na 2012 r. debiut rynkowy dużej liczby nowości.

— W tym roku chcemy wprowadzić na rynek kilkanaścienowych produktów, m.in. z segmentu chałwy, ale także i innych słodyczy, w tym żelków — ujawnia Bernard Węgierek, prezes giełdowej firmy ZPC Otmuchów. Podkreśla, że spółka skoncentruje się w tym roku przede wszystkim na rozwoju oferty „chałwowej”, którą ma wesprzeć promocyjna kampania w mediach.

— Dzięki inwestycjom w maszyny i technologie (np. plastrowanie) wkrótce wprowadzimy na rynek produkty wędliniarskie pakowane w nowych formach i gramaturach. Ponadto, nasza spółka zależna znacznie rozszerzy asortyment dań gotowych — zapowiada Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia. Innowacji można się też spodziewać w branży mleczarskiej.

— Wprowadzimy w tym roku na rynek kilkanaście nowych produktów. Będą to m.in. serki i jogurty z dodatkami prozdrowotnymi, o obniżonej zawartości tłuszczu. Wprowadzimy też sery twarde w nowych opakowaniach i nowych wariantach smakowych. Będziemy zadowoleni, jeśli kilka z tych nowości przyjmie się na rynku — mówi Andrzej Grabowski, współwłaściciel Grupy Polmlek. Także polski oddział koncernu Kraft obiecuje wiele nowości.

— Na pewno będziemy zaskakiwać konsumentów nowościami, m.in. w obszarze kawy, ciastek i słodyczy. Standardowo każdego roku mamy innowacyjne smaki w tabliczkach czekoladowych Milki i Alpen Gold, pojawiają się też nowe warianty smakowe ciastek — mówi Agnieszka Kępińska, reprezentująca Kraft Foods Polska.

Na tym oczywiście nie koniec. Poza nowymi smakami polscy konsumenci mogą się też spodziewać od jej firmy nowych produktów wpisujących się w trend health & wellness (prozdrowotny) oraz nowych formatów opakowań. Eksperci podkreślają, że wprowadzanie nowości jest kosztownym, mozolnym i ryzykownym procesem, na który mogą sobie pozwolić głównie duże firmy.

— Mówi się, że spośród 100 nowych produktów spożywczych średnio tylko 5-10 przetrwa na rynku — przypomina Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu