Fiskus uczy kierowców

KAP
22-05-2017, 22:00

18 maja minął miesiąc od wejścia w życie przepisów dotyczących monitorowania przewozu towarów akcyzowych, takich jak paliwa czy susz tytoniowy.

 Maciej Bachman, prezes Pekaesu, oraz Dariusz Cegielski, prezes Trans- -Polonii, zapewniają, że z wdrożeniem nowych obowiązków nie było problemu. Przewoźnicy zarejestrowali się w specjalnym rejestrze fiskusa i nadal stabilnie prowadzą działalność. Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, informuje, że służby drogowe przeprowadzają wiele kontroli,ale nie stosują na razie wysokich przewidzianych w ustawie kar. Maksymalnie dla dostawców i odbiorców sięgają nawet 46 proc. wartości ładunku, dla przewoźników od 5 do 20 tys. zł. — Zdarza się, że kierowca nie ma przy sobie numeru referencyjnego, który jest ważny 10 dni, a bywały nawet przypadki, kiedy przewóz nie został zgłoszony w systemie. Obecnie jednak kontrolerzy pozwalają uzupełnić te braki, rozdają nawet broszury informacyjne, by firmy mogły lepiej dostosować się do nowych przepisów — mówi Kamil Wolański.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Fiskus uczy kierowców