FM Bank planuje do 2014 r. pozyskać ponad 1 mld zł depozytów

PAP
opublikowano: 04-08-2009, 12:47

FM Bank planuje do 2014 roku pozyskać ponad 1 mld zł depozytów, a na koniec 2009 roku, kiedy zamierza rozpocząć działalność, chce mieć 62 placówki. Bank będzie się koncentrować na pożyczkach dla mikroprzedsiębiorstw - poinformowali na wtorkowej konferencji prasowej przedstawiciele banku.

"Uruchamiamy pierwszy bank dedykowany dla mikroprzedsiębiorstw. Najbardziej dla nas istotne będą pożyczki dla mikroprzedsiębiorców" - powiedziała na konferencji Magdalena Dulczewska, prezes Funduszu Mikro, na której doświadczeniu bazować będzie bank.

Bank planuje rozpocząć działalność przed końcem roku.

"Chcemy rozpocząć działalność w ciągu kilku miesięcy, mam nadzieję, że będzie to jeszcze przed końcem roku. Wszystko zależy od tego kiedy dostaniemy od KNF zgodę na rozpoczęcie działalności" - powiedział PAP Henryk Pietraszkiewicz, kandydat na prezesa FM Banku.

"Do 2014 roku chcemy mieć ponad 1 mld zł depozytów i 70-80 tysięcy klientów" - dodał.

Bank będzie udzielał pożyczek dla mikroprzedsiębiorstw. W zbieraniu depozytów nie będzie jednak ograniczać się do tej grupy.

Do końca 2009 roku FM Bank zamierza przekształcić w placówki banku 42 dotychczasowe placówki Funduszu Mikro, oraz uruchomić 20 nowych punktów. Do końca roku bank ma zatrudniać 400 osób.

"Pracę naszych placówek będzie wspierać 100 agentów, którzy będą docierać do klientów w mniejszych miastach" - powiedziała Dulczewska. Break even bank zamierza uzyskać w trzecim roku działalności.

Fundusze własne banku wynoszą 150 mln zł.

W piątek Komisja Nadzoru Finansowego udzieliła zezwolenia na utworzenie FM Banku.

Akcjonariuszami banku są fundusz private equity Abris Capital Partners, International Finance Corporation oraz Piotr Stępniak.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane