Focus Park otworzył podwoje dla klientów

Agnieszka Janas
opublikowano: 11-09-2007, 00:00

Parkridge Retail Poland oddał do użytku swoją pierwszą, długo zapowiadaną inwestycję: centrum handlowo-rozrywkowe w Rybniku.

Parkridge Retail Poland oddał do użytku swoją pierwszą, długo zapowiadaną inwestycję: centrum handlowo-rozrywkowe w Rybniku.

Focus Park Rybnik to trzykondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej 42 tys. mkw. Mieści 80 sklepów oraz siedmiosalowe multikino. Powierzchnia handlowa wynosi 18 tys. mkw. Wśród najemców znaleźli się m.in. Alma, Apart, Diverse, House, Reporter, Vistula, Promod, Wittchen.

Integralną częścią obiektu jest budynek słodowni, ostatniej pozostałości po zabytkowym browarze, na którego terenie powstało centrum. Tu zlokalizowano dwupoziomowy sklep C&A oraz Benetton. Na ścianę naprzeciwko zabytkowej słodowni naniesiono obraz Rafała Olbińskiego.

Koszt budowy wyniósł 30 mln EUR. Wartość inwestycji szacowana jest obecnie na 70 mln EUR.

Przed firmą zarządzającą obiektem Alfa Asset Management stoi duże wyzwanie. Niedawno w Rybniku uruchomione zostało centrum handlowe Rybnik Plaza. Taka koncentracja nowoczesnego handlu stanowi konkurencję nie tylko dla handlu tradycyjnego, ale także dla zarządców nowych centrów.

Focus Park Rybnik zrealizowała brytyjska spółka Park-ridge Retail Poland, działająca w Polsce od 2003 r. Finansowanie zapewnił powołany w tym celu Morley Fund Management.

Rybnik to nie koniec planów dewelopera. Prowadzi on prace przy realizacji innych galerii sieci Focus Park: w Zielonej Górze i Bydgoszczy (w obu przypadkach chce oddać je do użytku w 2008 r.), Piotrkowie Trybunalskim, Gliwicach i Jeleniej Górze. Najprawdopodobniej nie uda się jednak zbudować obiektu w Białymstoku, ze względu na sprzeciw władz miejskich. Łączna wartość wszystkich inwestycji Park-ridge Retail Poland planowanych w Polsce w najbliższych latach wynosi około 2 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu