Foot Locker kupi dwie sieci sklepów z obuwiem za 1,1 mld USD

ARŻ, Reuters
opublikowano: 02-08-2021, 15:11

Foot Locker poinformował, że w ramach transakcji gotówkowej nabył dwie sieci sklepów specjalizujące się w sprzedaży obuwia - kalifornijską spółkę WSS za 750 mln USD i japońską firmę Atmos za 360 mln USD, pisze Reuters.

Jeden ze sklepów sieci Foot Locker
Jeden ze sklepów sieci Foot Locker
Fot. Dwight Burdette/Wikimedia Commons/CC BY-3.0

Stłumiony popyt oraz wypłaty bezpośrednie w ramach pakietów bodźców fiskalnych zwiększyły sprzedaż obuwia w sklepach Foot Locker, jednak w ramach nowej strategii firma chce skupić się na rozwoju placówek poza centrami handlowymi, których pozycja podupadła w trakcie pandemii, oraz na kanale e-commerce.

WSS ma 93 sklepy zlokalizowane poza galeriami m.in. w Kalifornii, Teksasie, Arizonie i Nevadzie. Atmos jest z kolei właścicielem 49 sklepów w Japonii, a marka zyskuje na popularności dzięki limitowanym seriom obuwia tworzonym we współpracy ze znanymi markami.

Obie przejmowane przez Foot Lockera marki zachowają dotychczasowe szyldy. Transakcje o łącznej wartości ok. 1,1 mld USD zostaną sfinansowane gotówkowo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane