Ford chce mieć 7,5 proc. rynku

Paweł Janas
19-12-2003, 00:00

Ford ma w tym roku powody do zadowolenia.

— Do końca roku sprzedamy 26,5 tys. aut, co oznacza wzrost o 45 proc. w porównaniu z 2002 r. Nasz udział w rynku wzrośnie z 5,7 do 7 proc. — mówi Adam Kołodziejczyk, prezes Ford Polska.

W przyszłym roku firma spodziewa się 7,5-proc. udziału w rynku. Prezes nie chce jednak przedstawić prognozy wielkości sprzedaży.

— Przyszły rok jest mało przewidywalny. W związku z wejściem do Unii czeka nas dostosowanie cen do poziomu zbliżonego do obowiązujących na tamtym rynku. Firmy stracą wiele możliwości odliczeń podatkowych, wzrosnąć może kurs euro do złotego. To może zmniejszyć rynek nowych aut od 12 do 15 proc. Nie pozostanie to bez wpływu na wielkość naszej sprzedaży — przyznaje prezes Kołodziejczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ford chce mieć 7,5 proc. rynku