Ford ogłasza restrukturyzację, zamknie 5 fabryk

Reuters
opublikowano: 11-01-2002, 16:22

DETROIT (Reuters) - Ford Motor podał w piątek, że do połowy tej dekady zamknie pięć fabryk samochodów. Dzięki oszczędnościom drugi pod względem wielkości koncern motoryzacyjny na świecie chce zwiększyć w tym okresie swoje zyski o dziewięć miliardów dolarów. W związku z restrukturyzacją wyniki za czwarty kwartał zostaną pomniejszone o odpis w wysokości 4,1 miliarda dolarów. W cią

DETROIT (Reuters) - Ford Motor podał w piątek, że do połowy tej dekady zamknie pięć fabryk samochodów. Dzięki oszczędnościom drugi pod względem wielkości koncern motoryzacyjny na świecie chce zwiększyć w tym okresie swoje zyski o dziewięć miliardów dolarów.

W związku z restrukturyzacją wyniki za czwarty kwartał zostaną pomniejszone o odpis w wysokości 4,1 miliarda dolarów. W ciągu najbliższych kilu lat koncern zmniejszy produkcję w Ameryce Północnej o 16 procent, do 4,8 miliona pojazdów, z obecnych 5,7 miliona.

W tym okresie z produkcji zostaną wycofane cztery modele.

Przedstawiciele Forda nie sprecyzowali, jakie fabryki są przeznaczone do zamknięcia, ani ile osób będzie musiało w związku z tym odejść z firmy.

Prezes koncernu, William Clay Ford, prawnuk założyciela firmy Henry'ego Forda powiedział jedynie, że nie będzie pobierał za swoją pracę wynagrodzenia ani premii.

Ford, którego kryzys zaczął się od skandalu z wadliwymi oponami Firestone montowanymi w jego autach, a pogłębił z powodu recesji w USA, zanotuje pierwszą startę roczną o 1992 roku. Oficjalne wyniki zostaną podane w przyszły czwartek.

Spółka już wcześniej zapowiedziała, że zwolni 5.000 pracowników umysłowych, czyli 10 prcoent zatrudnionych w Ameryce Północnej. Pracownicy ci odejdą jednak na wcześniejsze emerytury.

Porozumienie jakie Ford zawarł z potężną Unią Pracowników Motoryzacji, branżowym związkiem zawodowym, zakazuje zamykania fabryk. Porozumienie obowiązuje do września 2003 roku.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters

Polecane