Ford znów sprzedał mniej aut w Chinach

Koncern Ford Motor odnotował w listopadzie 2017 r. spadek sprzedaży samochodów w Chinach, donosi Reuters.

W porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. sprzedaż zmniejszyła się o 8 proc. Miesiąc wcześniej dynamika również była ujemna i wyniosła minus 5 proc. 

Zobacz więcej

Ford (salon samochodowy w Szanghaju 2017) fot. Bloomberg

W ciągu 11-tu miesięcy br. drugi pod względem wielkości amerykański koncern motoryzacyjny sprzedał na chińskim rynku łącznie 1,06 mln pojazdów, co oznacza 6-proc. spadek w porównaniu z poprzednim rokiem.

Wyniki sprzedaży Forda w tym roku pozostają w tyle za rywalami na największym światowym rynku motoryzacyjnym, a amerykański gigant zamierza w najbliższym czasie dokonać przeglądu swojej strategii, by ożywić swój rozwój w Chinach pod kierownictwem nowego szefa, Jima Hacketta.

Rewizja chińskich operacji prawdopodobnie skoncentruje Forda na segmentach takich jak samochody elektryczne i elektryczne pojazdy dostawcze, w związku z zachętami ze strony Chin do pomocy w oczyszczeniu zanieczyszczonych i zatłoczonych centrów miast.

Ford chce wdrożyć w Chinach więcej pojazdów nowej generacji i planuje eksperymentować z bardziej bezpośrednią sprzedażą w ramach partnerstwa z chińskim gigantem handlu elektronicznego Alibaba Group Holding Ltd.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Ford znów sprzedał mniej aut w Chinach