Forrester Research: W 2013 r. będzie 2,2 mld internautów

PAP
opublikowano: 21-07-2009, 10:04

Liczba osób korzystających z internetu wzrośnie do 2,2 miliarda w roku 2013 z 1,5 miliarda w roku 2008 - wynika z  badania opublikowanego we wtorek przez agencję badania rynku Forrester Research. W 2013 roku 43 proc. internautów będzie pochodziło z Azji, w tym 17 proc. z  Chin.

"Mimo globalnego spowolnienia gospodarczego coraz więcej użytkowników korzysta z internetu" - podkreśla analityk Zia Daniell Wigder, przewidując 45-procentowy wzrost liczby internautów pomiędzy 2008 i 2013 rokiem.

W ogólnej liczbie internautów zwiększy się udział osób z Azji - wzrośnie on z 38 do 43 proc. W Ameryce Północnej będzie mieszkało 13 proc. wszystkich użytkowników sieci, a w Europie - 22 proc. W 2008 roku wskaźniki te wynosiły w Ameryce -17 proc i w Europie - 26 proc. Udział Ameryki Łacińskiej ustabilizuje się na 11 proc.

W Chinach liczba użytkowników internetu będzie wzrastała w tempie 11 proc. rocznie, osiągając w 2013 roku 377,1 mln (17 proc. wszystkich internautów). Uplasuje to Państwo Środka przed USA, gdzie 260,5 miliona osób będzie miało dostęp do globalnej sieci.

Zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w innych najbogatszych krajach uprzemysłowionych w ciągu najbliższych pięciu lat wzrost liczby internautów będzie niewielki (1-3 proc.), znacznie niższy niż wzrost na Bliskim Wschodzie i w Afryce (13 proc.). Na Starym Kontynencie do wzrostu przyczynią się głównie kraje o mniejszej liczbie internautów: Włochy, Hiszpania, Rosja i Turcja - napisano w badaniu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane