Franczyza biznesem na każde czasy

  • Komunikat partnera
opublikowano: 18-11-2020, 10:26
aktualizacja: 18-11-2020, 10:29

Komentarz partnera

ADAM MANIKOWSKI, wiceprezes Żabka Polska
ADAM MANIKOWSKI, wiceprezes Żabka Polska

Trwająca od miesięcy pandemia koronawirusa wpływa na niemal każdy aspekt życia. Choć na pozór negatywnie oddziałuje na chęć podejmowania nowych wyzwań, to może stanowić także katalizator ważnych zmian. Niezależnie od tego, czy chodzi o redukcję etatów czy to, że dotychczasowa inwestycja przestała być rentowna, prowadzenie własnego przedsiębiorstwa wciąż jest atrakcyjnym zajęciem. Niepewne czasy sprawiają, że rośnie znaczenie stabilnego i doświadczonego partnera.

Brak spadku zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu w ramach franczyzy mimo epidemii koronawirusa pokazują dane. 57 proc. ankietowanych Polaków deklarowało chęć otworzenia swojej firmy zgodnie z badaniami opinii „Przedsiębiorczość Polaków”. Z kolei raport „How 2020 has influenced a New class of ‘Pandemic Founders’” wskazuje, że na rynku amerykańskim jedna piąta nowych przedsiębiorców nie planowała założenia własnej firmy przed pandemią, a zainspirowały ich do tego zmiany wywołane bieżącą sytuacją.

Istnieje zatem duży potencjał dla rozwoju franczyzy, tym bardziej w czasie pandemii. Obecnie w Polsce działa ponad 1,3 tys. sieci franczyzowych, a zrzeszonych jest w nich 83 tys. franczyzobiorców. W tym najsilniej reprezentowane są sklepy spożywcze w handlu oraz koncepty gastronomiczne w usługach. Liczba ta wzrasta w porównaniu z latami poprzednimi, wciąż jest jednak miejsce nie tylko na innowacyjne koncepty, lecz przede wszystkim na kolejne placówki w ramach istniejących od lat sieci, które stają się szansą na biznesowy sukces dla nowych mikroprzedsiębiorców.

Pandemia okazała się też ważnym egzaminem dla franczyzy, który wszyscy w Żabce staramy się zdać jak najlepiej. Nasi franczyzobiorcy to przedsiębiorcy rozwijający swoje biznesy na lokalnych rynkach, angażujący się w życie społeczności, wśród której prowadzą swój sklep. Przykładem wspólnej inicjatywy, w którą mocno włączyli się prowadzący placówki Żabka, była akcja zbierania razem z klientami punktów w aplikacji żappka. Uzyskana suma została przekazana na wsparcie szpitali zakaźnych.

Nowe okoliczności wymusiły na nas szybkie zmiany i jeszcze silniejsze wsparcie franczyzobiorców. Było to możliwe dzięki elastycznemu podejściu — zawsze reagujemy niemal natychmiastowo na zmiany w otoczeniu i wprowadzamy możliwie jak najszybciej rozwiązania z myślą o biznesie prowadzących sklepy pod naszym szyldem. Wsparcie doświadczonego franczyzodawcy niewątpliwie pomaga w trudnych momentach nie tylko przetrwać na rynku, ale i niejednokrotnie dalej rozwijać działalność.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane