"FTD": Springer chce wydawać nowy dziennik w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 31-01-2006, 18:37

W marcu, najpóźniej w kwietniu na polskim rynku ma się pojawić nowy dziennik wydawana przez niemiecki koncern medialny Axel Springer - podał we wtorek "Financial Times Deutschland". Według dyrektorageneralnego Izby Wydawców Prasy Macieja Hoffmana, na polskim rynku jest miejsce na nową gazetę.

W marcu, najpóźniej w kwietniu na polskim rynku ma się pojawić nowy dziennik wydawana przez niemiecki koncern medialny Axel Springer - podał we wtorek "Financial Times Deutschland". Według dyrektorageneralnego Izby Wydawców Prasy Macieja Hoffmana, na polskim rynku jest miejsce na nową gazetę.

    "Badamy szanse rynkowe kolejnej gazety codziennej" -powiedział dla "FTD" przedstawiciel zarządu wydawnictwa Andreas Wiele. Jego zdaniem wydawany przez Springera tabloid "Fakt" pokazuje, że na rynku gazet w Polsce istnieje możliwość ekspansji. "Uważamy, że istnieje taka możliwość również w segmencie powyżej rynku gazet bulwarowych" - powiedział Wiele.

    Nowy tytuł przygotowuje obecnie zespół redakcyjny w Warszawie. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła - zastrzegł Wiele. 

    "FTD" podkreśla, że Springer nie wypowiada się na temat wysokości inwestycji. Jednak już pierwsza inwestycja (wydawanie "Faktu") pokazała, że uruchomienie takiej gazety wymaga środków powyżej 10 milionów euro.

    Zespół składa się z prawie 200 dziennikarzy. Tytuł i nakład  utrzymywane są w tajemnicy. W Warszawie nową gazetę nazywa się polską wersją dziennika "Die Welt". "Polityczny profil będzie raczej konserwatywny niż liberalny - powiedział "FTD" znawca projektu.

    Według Hoffmana na polskim rynku jest miejsce na taką gazetę. "Miejsce jest w grupie młodych biznesmenów w wieku 28-40 lat. Ze względu na to, że ci ludzie dużo pracują, potrzebują gazety, która będzie niosła krótkie, ale kompletne treści. Powiedziałbym, że potrzeba gazety podobnej do +Pulsu Biznesu+, ale niosącej treści ogólnoinformacyjne. Musi być kraj, świat, trochę kultury, sportu" - powiedział we wtorek PAP Hoffman.

    Dodał, że taki dziennik powinien przede wszystkim nieść treści gospodarcze. Jego zdaniem taki dziennik - o krótkich, ale bardzo poważnie redagowanych treściach dobrze odnajdzie się na rynku i sprzeda się w nakładzie ok. 100-150 tys. egzemplarzy.

    Zespół pracujący nad gazetą nie udziela na jej temat żadnych informacji. "Przyjęliśmy taką strategię, że do czasu ukazania się dziennika nie informujemy o żadnych szczegółach" - powiedział PAP rzecznik zarządu Axel Springer Polska Michał Fijoł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane