Czytasz dzięki

Fundament silnego biznesu

Adam Burak, członek zarządu ds. komunikacji i marketingu w PKN Orlen
opublikowano: 30-09-2020, 22:00

Pandemia koronawirusa jeszcze bardziej unaoczniła nam, że wartości przedsiębiorstw nie należy odnosić wyłącznie do wyników finansowych.

Ważne są również: uczciwość, rzetelność i postępowanie fair play. W tym roku przestrzeganie wartości etycznych ma szczególny wymiar. PKN Orlen to jedna z pierwszych w Polsce firm, które wprowadziły kodeks etyczny. Określone w nim standardy powstały na podstawie pięciu filarów: odpowiedzialności, rozwoju, ludzi, energii i niezawodności. Obowiązują one wszystkich pracowników i przyświecają każdemu działaniu realizowanemu przez koncern. To właśnie te elementy okazały się kluczowe również w chwili wybuchu pandemii, gdy zdecydowaliśmy się wesprzeć walkę z koronawirusem i jego skutkami. Produkcja płynów do dezynfekcji, obniżka cen paliw na stacjach, pomoc dla ochrony zdrowia, wsparcie polskich producentów, a także wiele innych działań podejmowanych przez PKN Orlen pokazały, że w pojęciu etyki mieści się również zdolność do szybkiej i odpowiedniej reakcji na nieprzewidziane sytuacje dotykające nie tylko biznesu, lecz całego społeczeństwa.

ADAM BURAK członek zarządu ds. komunikacji i marketingu w PKN Orlen
Zobacz więcej

ADAM BURAK członek zarządu ds. komunikacji i marketingu w PKN Orlen

Mamy świadomość, że dziś przedsiębiorstwa oceniane są nie tylko na podstawie tego, co robią, ale też jak robią, czyli w jaki sposób osiągają biznesowe cele. Pracownicy, inwestorzy oraz interesariusze darzą zaufaniem te firmy, które działają przejrzyście, a przy tym mocno angażują się w kwestie społeczne. W PKN Orlen doskonale to rozumiemy i dokładamy starań, aby nasze działania wpisywały się w najlepsze międzynarodowe praktyki.

Bardzo ważną rolę w tym, jak postrzegany jest PKN Orlen odgrywają sami pracownicy. Kodeks etyczny to dla nas drogowskaz postępowania, a uczciwość, odpowiedzialność i profesjonalizm są wartościami, którymi kierujemy się w codziennej pracy. Potwierdziliśmy to wielokrotnie, choćby w ostatnich miesiącach, gdy należało błyskawicznie reagować na wyzwania związane z pandemią koronawirusa.

PKN Orlen od lat jest doceniany i nagradzany za wysokie standardy w zakresie etyki i polityki personalnej. W tym roku koncern po raz siódmy z rzędu, jako jedyna firma w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, został wyróżniony w prestiżowym rankingu World’s Most Ethical Company 2020, opracowywanym przez amerykański Ethisphere Institute. Wyróżnienie przyznawane jest firmom dbającym o najwyższe standardy przejrzystości i etyczności prowadzonych działań. Oprócz tego po raz dziewiąty z rzędu znaleźliśmy się wśród najlepszych pracodawców w Polsce, a po raz pierwszy w Top 5 przedsiębiorstw, które otrzymały certyfikat w ramach konkursu Top Employer Polska. Jest on przyznawany firmom, które zostaną najlepiej ocenione podczas audytu obejmującego ponad 600 praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.

To prestiżowe wyróżnienia, które dają nam satysfakcję, ale też zobowiązują do jeszcze większego zaangażowania w promowanie wartości i zasad będących fundamentem działania PKN Orlen.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Burak, członek zarządu ds. komunikacji i marketingu w PKN Orlen

Polecane