Fundusze alternatywne źle obstawiły rynek

Anna Borys
opublikowano: 07-12-2007, 00:00

Fundusze alternatywne, które stosują rozmaite strategie inwestycji, różnie radziły sobie z gwałtownymi zmianami nastrojów na rynkach finansowych. Ostatni tydzień dla większości był jednak bardzo trudny. Między 28 listopada a 4 grudnia najwięcej tracił Opera Za 3 Grosze. Jego klienci stracili w tym czasie 11,05 proc. Inne produkty z tego TFI radziły sobie nieco lepiej. Opera NGO wypracowała stopę zwrotu na poziomie +1,52 proc., zaś Opera FNP zarobiła dla swoich klientów +1,78 proc.

Kiepskie wyniki miały także produkty towarzystwa Investors. Najsłabiej portfela bronił Investor Gold. Wartość jego certyfikatu inwestycyjnego zjechała między 28 listopada a 4 grudnia o 7,8 proc. Tylko niewiele lepszy był Investor, sztandarowy produkt towarzystwa. Oszczędności jego klientów skurczyły się w tym okresie o 7,2 proc. Powodów do zadowolenia nie mają też klienci Superfund TFI. Najsłabiej wypadł Superfund subfundusz C. Jego portfel skurczył się o 7,20 proc. Superfund subfundusz B wypracował

w tym czasie stopę zwrotu na poziomie -5,24 proc. Bez rewelacji zakończył tydzień także Superfund subfundusz A (-3,99 proc.). Znacznie lepiej radził sobie Superfund Subfundusz Alternatywny MAX. Wartość jego certyfikatu wzrosła o 4,35 proc.

Trudno jednoznacznie wyjaśnić, dlaczego większość funduszy alternatywnych solidarnie traciła na wartości. Wiąże się to z tym, że realizują one bardzo różnorodne plany inwestycyjne i działają na wielu rynkach jednocześnie. Możliwe też, że fundusze jak jeden mąż po prostu źle obstawiły kierunek rynku.

Anna Borys

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Borys

Polecane