Fundusze mówią tak Naspersowi

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 16-07-2009, 00:00

Nowa cena za Bankiera satysfakcjonuje TFI. Ci, którzy nie odpowiedzą na wezwanie mogą zyskać, ale sporo ryzykują.

Nowa cena za Bankiera satysfakcjonuje TFI. Ci, którzy nie odpowiedzą na wezwanie mogą zyskać, ale sporo ryzykują.

Naspers, właściciel Allegro i Gadu-Gadu, który stara się przejęć Bankiera, potrząsnął sakwą. Podniósł cenę w wezwaniu z 8,7 zł do 9 zł (o 3,45 proc.). Tym samym odpowiedział na oczekiwania zarządzających TFI, którzy pod koniec czerwca na łamach "Pulsu Biznesu" sygnalizowali, że cena jest za niska. A to oni zdecydują o powodzeniu wezwania, bo krajowe fundusze kontrolują ponad 60 proc. akcji spółki. Czy nowa cena zaspokaja apetyt zarządzających funduszami?

— Cena jest satysfakcjonująca i fair dla wszystkich stron — mówi Sebastian Buczek, prezes Quercus TFI, który ma 5,15 proc. akcji spółki.

— To krok w dobrym kierunku — mówi Magdalena Bielak, rzecznik BZ WBK AIB TFI, które kontroluje pakiet 22,5 proc.

Jednak nie wszystkie fundusze tak pozytywnie wyrażają się o warunkach.

— Podniesienie ceny o 30 gr to bardziej działanie symboliczne niż znacząca zmiana oferty — mówi Paweł Homiński, zarządzający Noble Funds TFI, które ma 5,02 proc. akcji.

Zarządzający Noble Funds kilka tygodni temu określił ofertę Napstera jako "skromną".

Wiadomo, że na wezwanie odpowie MCI, które kontroluje 18,4 proc. akcji. Tak samo postąpi pewnie Allianz TFI, co można wywnioskować z ostatnich transakcji (sprzedało spory pakiet, gdy za akcje płacono 8,84 zł). Południowoafrykański koncern celuje jednak w 100 proc. (wezwanie dojdzie do skutku, jeśli zapisy obejmą co najmniej 67 proc.). Niektórzy eksperci sugerowali, że dla mniejszościowych akcjonariuszy lepszym posunięciem jest nie odpowiadanie na wezwanie. Dzięki przejęciu kontroli przez Naspers i wykorzystaniu synergii wartość Bankiera, a co za tym idzie ich pakietów, by wzrosła. Jednak niektórzy przestrzegają, że to ryzykowny pomysł.

— Włączenie Bankiera do grupy Naspersa to dobry biznesowy pomysł. Ale nie oznacza, że skorzystają na tym akcjonariusze Bankiera. Zasady współpracy między spółkami można ustawić tak, że większość zysków wykazywana będzie w tych należących w 100 proc. do Naspersa i wyniki Bankiera wcale się nie poprawią — mówi jeden za zarządzających.

Grzegorz Nawacki

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane