Fuzja ma przyszłość

opublikowano: 16-12-2020, 20:23

Kwant Hurtownie Elektryczne to dynamicznie rozwijająca się sieć z punktami sprzedaży artykułów elektrotechnicznych dla klientów biznesowych w całym kraju.

Wciąż naprzód: Pandemia nie zablokowała naszych działań. Gdy zamykała się jedna gałąź branży elektrotechnicznej, w to miejsce wprowadziliśmy sprzedaż fotowoltaiki, co umożliwiło nam utrzymanie przychodu z 2019 r. – mówi Bogusław Szlachetka, wiceprezes firmy Kwant Hurtownie Elektryczne.
Wciąż naprzód: Pandemia nie zablokowała naszych działań. Gdy zamykała się jedna gałąź branży elektrotechnicznej, w to miejsce wprowadziliśmy sprzedaż fotowoltaiki, co umożliwiło nam utrzymanie przychodu z 2019 r. – mówi Bogusław Szlachetka, wiceprezes firmy Kwant Hurtownie Elektryczne.

Sieć powstała w wyniku pierwszej w Polsce fuzji hurtowni elektrycznych, które uczestniczyły w grupie zakupowej Forum Rondo. Grupa składa się z 53 działających oddzielnie podmiotów z tej samej branży i o tym samym charakterze dystrybucji.

– Zarówno mnie, jak i wiceprezesowi Tomaszowi Szybienieckiemu wizja konsolidacji towarzyszyła od kilku lat. Wiedzieliśmy, że połączenie kapitału na dużym, rozdrobnionym konkurencyjnym rynku, jakim jest dystrybucja materiałów elektrotechnicznych, umożliwi dostęp do większej grupy klientów i zapewni realizację dużych inwestycji, a także zwiększy konkurencyjność i zapewni kompleksowe oferty. Przedstawiliśmy projekt konsolidacji całej grupie zakupowej, ale tylko pięć podmiotów podzieliło naszą wizję – mówi wiceprezes Bogusław Szlachetka.

Na fuzję zdecydowały się: Elmehurt, Elsam, Kwant Sp. Jawna, Kwant III i Hurt-Detal Szulc. Pod koniec 2016 r. podpisano pierwsze dokumenty, a już w połowie 2019 r. zakończono konsolidację. Prezesem spółki został Dariusz Kwieciński, który był jednym z tych, którzy uważali, że fuzja jest najlepszą i najszybszą drogą do sukcesu.

Kwant ma działy handlowy, marketingowy i windykacyjny. Prężnie funkcjonują logistyka i analityka, zapewniając innowacyjne rozwiązania i usługi, a dystrybucję usprawnia magazyn centralny i nowoczesny system informatyczny, który pozwala szybko zrealizować zamówienia.

– Równolegle rozwijamy sprzedaż e-commerce. COVID-19 pokazał, że czasy się zmieniają i wiele biznesów przenosi się do internetu. Pandemia nie zablokowała także innych naszych działań. Gdy zamykała się jedna gałąź branży elektrotechnicznej, w to miejsce wprowadziliśmy sprzedaż fotowoltaiki, co umożliwiło nam utrzymanie przychodu z 2019 r. – mówi Bogusław Szlachetka.

W 20 punktach sprzedaży firma zatrudnia 244 wykwalifikowanych pracowników. Łączny przychód pięciu firm przed połączeniem wynosił 218 mln, a po konsolidacji wzrósł do 320 mln zł na koniec 2019 r.

– Jesteśmy firmą z 25-letnim doświadczeniem. Nie tylko sprzedajemy. Pracownicy mają wiedzę potrzebną na każdym etapie inwestycji, np. w ramach doradztwa technicznego, czy projektowania oświetlenia – uzupełnia Bogusław Szlachetka.

W grudniu zarząd firmy kupił grunt w Tarnowie, na którym przez trzy lata powstanie nowy magazyn.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane