Fuzja na rynku monet i złota

GN
12-12-2008, 00:00

Netmedia łączą E-Monety z największym konkurentem. Powstanie firma ze 100 mln przychodów, która za pół roku trafi na GPW.

Netmedia łączą E-Monety z największym konkurentem. Powstanie firma ze 100 mln przychodów, która za pół roku trafi na GPW.

Netmedia, spółka z branży ecommerce, polubiła monety i złoto. W październiku 2007 r. przejęła Emonety. Teraz bierze udział w konsolidacji branży. Wczoraj poinformowała o planie fuzji Monet ze spółką Inwestycje Alternatywne Profit (IAP), która prowadzi portal enumizmatyka. pl.

— Łączymy dwie spółki, które należą do czołowych graczy na rynku inwestycji w monety i złoto. Powstanie grupa, która będzie miała 100 mln zł przychodów i 5-6 mln zł zysku netto — mówi Andrzej Wierzba, prezes Netmediów.

Dla porównania według raportu za trzy kwartały Mennica miała 140,8 mln zł przychodów ze sprzedaży takich produktów (o prawie 50 mln zł więcej niż przed rokiem).

Monety na parkiecie

Netmedia kontrolują 90 proc. akcji Emonet. Akcjonariuszami IAP są osoby fizyczne, a głównym jest Mirosław Mejer, który ma ponad 80 proc. akcji. Po fuzji Netmedia będą miały 33 proc. akcji, a reszta będzie w rękach udziałowców IAP.

— Parytet wymiany odzwierciedla pozycje biznesowe. Mimo, że po fuzji nasz udział w akcjonariacie zmaleje to będąc akcjonariuszem większego podmiotu zyskamy — mówi Andrzej Wierzba.

W niedalekiej przyszłości do spółki dołączą kolejni inwestorzy.

— W połowie przyszłego roku będziemy chcieli wprowadzić ją na giełdę i pozyskać z emisji 10-20 mln zł. Liczymy na poprawę koniunktury, ale plan debiutu zrealizujemy niezależnie od sytuacji na giełdzie. Będzie to druga po Mennicy spółka z tej branży na giełdowym parkiecie — mówi Andrzej Wierzba.

Prezes deklaruje, że jego firma nie zamierza sprzedawać akcji w trakcie emisji.

Bessa sprzyja

Netmedia przekonują, że inwestycje w numizmatyce mają sens.

— Rynek jest wart 500-600 mln zł rocznie i szybko rośnie, w czym pomaga bessa na giełdzie, bo inwestorzy szuka- ją alternatywy. E-Monety zwiększyły w tym roku przychody pięciokrotnie, a IAP trzykrotnie — mówi Andrzej Wierzba.

Dzięki konsolidacji ma powstać efektywniejszy podmiot.

— Liczymy, że w tym przypadku dwa plus dwa da sześć, bo firmy uzupełniają się pod względem produktów i baz klientów. Uzyskane zostaną też spore oszczędności w kosztach magazynowych, reklamy, wysyłek czy wykonywania zdjęć monet — mówi Andrzej Wierzba.

Wczoraj analitycy Ipopemy opublikowali raport, w której podwyższyli rekomendację dla Netmediów na kupuj, podwyższając sześciomiesięczną cenę docelową do 11,26 zł, podczas gdy na wczorajszym zam-knięciu akcje kosztowały 8,05 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Fuzja na rynku monet i złota