Gartner: Firmy mogą wydawać mniej na bezpieczeństwo informatyczne

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 24-10-2005, 18:48

Firmy mogą wydawać mniej pieniędzy na bezpieczeństwo swoich zasobów informatycznych i mimo wszystko dobrze je zabezpieczyć - twierdzi firma analityczna i konsultingu informatycznego Gartner w raporcie przekazanym PAP w poniedziałek.

Firmy mogą wydawać mniej pieniędzy na bezpieczeństwo swoich zasobów informatycznych i mimo wszystko dobrze je zabezpieczyć - twierdzi firma analityczna i konsultingu informatycznego Gartner w raporcie przekazanym PAP w poniedziałek.

Jeśli połączy się razem technologię, różne metody działania na rynku, nie tylko prostą sprzedaż oraz kulturę organizacyjną nastawioną na działania biznesowe przy pomocy informatyki, można zmniejszyć koszty bezpieczeństwa informatycznego - stwierdza raport firmy Gartner.

Przewiduje on, że jeśli te czynniki zostaną uwzględnione przy projektowaniu nowych rozwiązań bezpieczeństwa informatycznego, to w 2010 roku tylko 1 na 10 zagrożeń będzie wymagało zastosowania nowatorskich i drogich rozwiązań bezpieczeństwa. Byłby to znaczny postęp w stosunku do sytuacji z obecnego roku, gdzie aż 8 na 10 zagrożeń wymaga zastosowania nowych technologii bezpieczeństwa.

Dodatkowo, konsolidacja rozwiązań informatycznych i usługi konwergentne, polegające na udostępnianiu głosu, danych i obrazu w jednym pakiecie, pozwolą na stworzenie takich rozwiązań bezpieczeństwa informatycznego, które będą skuteczne, ale tańsze niż stosowane obecnie.

Jak jednak zauważa Gartner, rozwiązania techniczne to nie wszystko. W raporcie analitycy Gartnera twierdzą, iż trzeba zmienić podejście do całej działalności biznesowej. Firmy muszą, zamiast koncentrować się na nowych produktach, poświęcić uwagę procesom biznesowym, w których te produkty są wytwarzane. W ten sposób można stwierdzić, jakie rozwiązanie informatyczne wspiera każdy proces i dla każdego stworzyć z kolei proces bezpieczeństwa.

Według analityków Gartnera istnieją cztery takie procesy bezpieczeństwa: kontrola dostępu do Internetu, przeciwdziałanie nieuprawnionemu dostępowi do zasobów firmy, zarządzanie obszarami o największej wrażliwości na atak i zarządzanie tożsamościami pracowników i managementu.

Zmniejszenie ich kosztów oznaczać będzie, że firmy są nadal bezpieczne, ale ich bezpieczeństwo informatyczne mniej kosztuje.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane