Gartner: w 2005 r. będzie sprzedanych 295,5 mln telefonów z kamerą cyfrową

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 02-12-2005, 18:18

W 2005 roku zostanie sprzedanych 295,5 mln telefonów komórkowych z wbudowanymi kamerami cyfrowymi. To 38 proc. całkowitej sprzedaży komórek na świecie - wynika z raportu firmy analitycznej Gartner, udostępnionego w piątek PAP.

W 2005 roku zostanie sprzedanych 295,5 mln telefonów komórkowych z wbudowanymi kamerami cyfrowymi. To 38 proc. całkowitej sprzedaży komórek na świecie - wynika z raportu firmy analitycznej Gartner, udostępnionego w piątek PAP.

    Według raportu Gartnera, jednej z największych na świecie firm analitycznych i konsultingowych, zajmujących się badaniem i doradztwem na rynku informatycznym, w 2005 r. sprzedaż komórek z kamerą cyfrową będzie o 14 proc. większa niż w 2004 roku.

    Procentowo najwięcej tego typu aparatów zostanie sprzedanych w Europie Zachodniej - 85 mln sztuk, co stanowi 55 proc. całkowitej sprzedaży nowych telefonów komórkowych w regionie. W 2009 r. będzie to już 143 mln telefonów, czyli 90 proc. wszystkich nowych sprzedanych komórek.

    W Ameryce Północnej sprzedaż tego typu aparatów wyniesie w tym roku 70 mln sztuk, czyli 47 proc. całkowitej sprzedaży nowych komórek. W obu tych regionach wprowadzenie do sprzedaży telefonów z wbudowanymi kamerami może stanowić dla producentów "klucz do sukcesu".

    Jak wyjaśniła w komentarzu do raportu główny analityk rynku telefonów komórkowych w Gartner, Carolina Milanesi, trend wbudowywania kamer w aparaty komórkowe pojawił się w Azji, m.in. w Korei Południowej, gdzie został bardzo dobrze przyjęty.

    "Szybko okazało się, że użytkownicy telefonów komórkowych na całym świecie bardzo łatwo zaakceptowali połączenie w jednym dwóch urządzeń - telefonu komórkowego i kamery cyfrowej" - podkreśliła analityczka.

    Jednak - według raportu Gartnera - azjatycki rynek jeszcze nie jest nasycony - w tym roku zostanie na nim sprzedanych 68 mln telefonów komórkowych z wbudowaną kamerą - niemal dwa razy więcej niż rok temu.

    Inaczej jest w Ameryce Łacińskiej i Afryce, gdzie najtańsze telefony stanowią zdecydowaną większość sprzedawanych aparatów. Dopiero w 2009 r., według raportu Gartnera, około połowy nowych telefonów komórkowych stanowić będą aparaty z kamerą o rozdzielczości 1 megapiksela, a więc najtańszą.

    Według raportu, obecnie rynek jest bardzo zróżnicowany, producenci oferują całą gamę aparatów od najdroższych z kamerą o rozdzielczości 7 megapikseli do najtańszych z aparatem o rozdzielczości 1,2 megapikseli. We wprowadzaniu do sprzedaży telefonów komórkowych z najbardziej zaawansowanymi kamerami prym wiodą Japonia i Korea Południowa.

    W Japonii, gdzie telefony komórkowe z wbudowanymi kamerami to 92 proc. sprzedawanych aparatów, aż 78 proc. posiada kamerę o rozdzielczości 1-2 megapikseli. W 2009 r. ponad połowa sprzedawanych tam telefonów ma już posiadać kamery ponad 3-megapikselowe.

    Obecnym modelem z najniższej półki jest, według Gartnera, telefon z aparatem o rozdzielczości 1,3 megapikseli. W 2009 r. będzie to telefon z aparatem 2-megapikselowym.

    Sprzedaż telefonów z wbudowaną kamerą cyfrową (w tys. szt)

            w 2004 r.  w 2005 r.

Afryka     1.829,4   4.595,4Azja/Pacyfik   35.629,7      68.387,6Europa Wschodnia   4.425,8      13.927,2Japonia    39.495,7      39.991,9Ameryka Łacińska   3.117,7   8.750,8Środkowy Wschód   1.726,6   4.437,7Ameryka Północna  28.135,6      70.862,3Europa Zachodnia  48.023,5      84.896,0-----------------------------------------------Razem   162.384,0         295.848,9

    Prognoza sprzedaży telefonów z wbudowaną kamerą w 2009 r.

        (w tys. szt)  

Afryka    21.771,0Azja/Pacyfik      278.396,6Europa Wschodnia  40.942,8Japonia    45.784,6Ameryka Łacińska  52.832,9Środkowy Wschód  17.915,1Ameryka Północna     146.115,8Europa Zachodnia     143.199,8--------------------------------------------------Razem       746.958,6

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane