Gastel Żurawie pod kreską w I półroczu

KZ
opublikowano: 01-09-2010, 14:26

Strata netto w I półroczu wyniosła 2,2 mln zł. To efekt kosztów połączenia Żurawi i Gastela oraz wyceny przyszłycm zobowiązań walutowych.

W I półroczu 2010 r. Grupa Gastel Żurawie osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości blisko 38 mln zł. To o 4% mniej niż rok wcześniej. Niewielki spadek sprzedaży wynikał z negatywnego efekty kryzysu finansowego, który szczególnie ostro dotknął sektor budowlany, i spowodował poważny spadek cen na usługi świadczone przez Grupę. Druga przyczyna to wyjątkowo długa i ostra zima, która opóźniła realizację inwestycji budowlanych.

– Te negatywne zjawiska są już za nami, a od wczesnej wiosny obserwujemy dynamiczny przyrost realizowanych inwestycji budowlanych. O poprawie sytuacji świadczy stabilny wzrost miesięcznej sprzedaży Gastela Żurawie – mówi Grzegorz Żółcik, prezes zarządu Gastel Żurawie.

Pomimo nie najlepszej koniunktury w pierwszych miesiącach bieżącego roku, Grupie udało się wypracować zysk na sprzedaży w wysokości 3,4 mln zł. Pozostała działalność operacyjna podwyższyła ten wynik do ponad 3,9 mln zł, a więc wynik operacyjny osiągnięty w II kwartale b.r. (2,9 mln zł) był wyższy od wyniku operacyjnego uzyskanego w I kwartale ( 1 mln zł) o 190%.

– Operacyjnie wyniki są coraz lepsze, co oznacza, że przyjęta przez nas strategia po fuzji przynosi już pierwsze efekty. Na wyniku netto w I półroczu br. zaważyły zdarzenia jednorazowe w postaci kosztów połączenia w wysokości 1,2 mln zł oraz niezrealizowane różnice kursowe w wysokości 1 mln zł, będące wynikiem wyceny przyszłych zobowiązań wyrażonych w walutach obcych – tłumaczy prezes Żółcik.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane