Gazele Bizensu - zwycięzcy w regionie Dolnośląskim

Rekord Hale Namiotowe, Archicom i Solgaz to trzy najdynamiczniejsze gazele w woj. dolnośląskim.

1. REKORD HALE NAMIOTOWE

8.miejsce w rankingu ogólnopolskim

WYNIKI 2016 r.
Zatrudnienie 32 osoby
Przychody 47,7 mln zł
Zysk net to5,7 mln zł


Namiot wskaźnikiem koniunktury

Nie tylko na targach i festynach przydają się namioty. Sprawdzają się jako magazyny, a nawet hale produkcyjne. Firma z Wrocławia wie o tym od 20 lat.

Spółka Rekord działa w branży budownictwa namiotowego od 1998 r. na rynku polskim i zagranicznym. Wynajmuje i sprzedaje hale namiotowe sezonowe oraz namioty całoroczne, które mogą być użytkowane przez długi okres, bez względu na warunki pogodowe. Oferuje też specjalne modele na potrzeby akcji promocyjnych lub targów.

— Pomysł na działalność firmy wziął się z saksów. W latach 90. Polacy pracujący za granicą mieli okazję zobaczyć na jarmarkach i innych imprezach hale namiotowe. To dobra i coraz popularniejsza alternatywa dla budynków murowanych. Kiedy zaczynaliśmy, byliśmy jedną z pierwszych firm w Polsce. Teraz w branży działa ich ponad 100. To dobrze, bo kiedy za plecami nie czuje się konkurencji, to można przegapić wiele spraw — mówi Kazimierz Putyra, prokurent spółki. Przyznaje on, że branża przeżywa wzloty i upadki. W tym biznesie bardzo szybko widać kondycję gospodarki. Większość zamówień składają duże firmy, instytucje, administracja. Od osób indywidualnych pochodzi zaledwie 10-15 zleceń. Łatwość i szybkość montażu obniża koszty, a przede wszystkim pozwala dużo szybciej zareagować na dynamicznie zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa. Dużą zaletą jest także możliwość późniejszego powiększenia hali, rozdzielenia na kilka obiektów, dokupienia modułów, odsprzedania, przeniesienia jej w inne miejsce. — Szkoda tylko, że banki traktują inwestycje w hale namiotowe jako biznes wysokiego ryzyka. I niechętnie udzielają na nie leasingu, w przeciwieństwie np. do samochodów. A przecież namioty są coraz bardziej stabilne — podkreśla Kazimierz Putyra. [BAW]

 

2. ARCHICOM

21. miejsce w rankingu ogólnopolskim

WYNIKI po III kwartałach 2017
Zatrudnienie 180 osób
Przychody 176,0 mln zł
Zysk net to 47,2 mln zł

Od projektów po gotowe osiedla

W 1986 r., gdy powstała firma, państwowe biura projektowe dyktowały wysokie ceny i odległe terminy. Młodzi architekci szybko znaleźli więc niszę na rynku.

Firma z Wrocławia była prekursorem wykorzystania komputerów do tworzenia projektów architektonicznych, stąd jej nazwa — Archicom. — W Polsce w czasach PRL-u działało kilka prywatnych biur projektowych, ale były to z reguły pracownie założone przez architektów z bardzo znanymi nazwiskami. My byliśmy młodymi ludźmi i nie mieliśmy doświadczenia w prowadzeniu firmy — mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes spółki Archicom. Z czasem firma rozszerzyła działalność — od projektu przez budowę po sprzedaż mieszkań. Ważnymi wydarzeniami były dla niej budowa pierwszego osiedla społecznego — Cztery PoryRoku i komercjalizacja pierwszego budynku biurowego we Wrocławiu. — Przez kolejne lata dynamicznie rozwijaliśmy się na wrocławskim rynku, rozpoczynając kolejne inwestycje, takie jak West Forum, Lofty Platinum, Ogrody Hallera czy Olimpia Port. W 2016 r. zadebiutowaliśmy na giełdzie, co umożliwiło nam m.in. zakup w lipcu 2017 r. 51 proc. akcji mLocum, który przyczyni się do szybkiego wzrostu firmy — wymienia Dorota Jarodzka-Śródka. [BAW]

 

3. SOLGAZ

25. miejsce w rankingu ogólnopolskim

WY NI KI 2016 r.
Zatrudnienie 30 osób
Przychody 21,0 mln zł
Zysk net to5,9 mln zł

Nowe oblicze kuchenki

Historia dolnośląskiej Gazeli Biznesu zaczęła się od pragnienia, by gotowanie uczynić łatwiejszym, czystszym i piękniejszym.

O pracowane przez Solgaz bezpieczne kuchnie gazowe gotują płomieniami, a zamiast metalowego rusztu mają gładką ceramiczną płytę. Jednak jako wyrób niewielkiej polskiej firmy musiały znaleźć dla siebie miejsce na rynku zajmowanym przez zagraniczne koncerny. — Ostatnie cztery lata to dynamiczny rozwój firmy w Polsce i na rynkach zagranicznych. Tworzenie produktów innych niż oferowane przez konkurencję, lepszych, bardziej innowacyjnych to dobra strategia. Nie chcemy konkurować ceną z wielkimi firmami. Nasze produkty właściwie nie mają na rynku konkurencji, dzięki czemu łatwiej nam zdobywać klientów — podkreśla Ireneusz Bartnikowski, prezes Solgazu. [BAW]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Strona główna / Gazele Bizensu - zwycięzcy w regionie Dolnośląskim