Gazele biznesu - zwycięzcy w regionie Podlaskim

Ideal Group, Tooles Krzysztof Waszkiewicz, Markanda to trzy najszybsze gazele w woj. podlaskim.

1. IDEAL GROUP

6.miejsce w rankingu ogólnopolskim

WYNIKI 2016 r.
Zatrudnienie 70 osób
Przychody 52,8 mln zł
Zysk netto 0,16 mln zł

Tysiąc posiłków w 10 minut

Pochodzi z Etiopii. W Europie znana jest od XVI w. Nie o podlaską Gazelę numer jeden chodzi, ale o kawę, dzięki której firma osiągnęła sukces.

Ideal Group istnieje od 2003 r. Jej historia zaczęła się od kawy. — Naszą pierwszą marką była Ideal Cafe. Weszliśmy na rynek z nowoczesnymi automatami vendingowymi w biurach. Pomysł zakładał także dostawę kawy i profesjonalny serwis — opowiada Andrzej Nartowicz, prezes Ideal Group. Firma nie poprzestała na dystrybucji kawy, a później także wody. „Zdrowe Kieszonkowe” to jej ogólnopolski projekt realizowany w szkołach podstawowych i gimnazjach. — Na terenie szkół, które się do nas zgłaszają, zapewniamy dostęp do zdrowych produktów żywnościowych, które uczniowie mogą kupić w specjalnie oznakowanych urządzeniach vendingowych. Posługują się specjalnymi kartami lub brelokami z wykorzystaniem naszego autorskiego systemu do komunikacji i płatności zbliżeniowych — wyjaśnia Andrzej Nartowicz. W ramach powołanej do tego celu Fundacji Zdrowe Kieszonkowe projekt wspiera jednocześnie uczniów

z najuboższych rodzin przez zapewnienie im zasilonych kart do zakupu zdrowych przekąsek w szkole. W 2014 r. firma rozpoczęła prace nad własną technologią pay2vend. To rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w branży vendingowej. Dzięki niej użytkownicy mogą kupować w automatach z żywnością, napojami, przekąskami itp., wykorzystując specjalne karty przedpłacone, breloki i inne nośniki do płatności zbliżeniowych. — Naszym bezpośrednim celem w najbliższej perspektywie jest pełna koncentracja nad najnowszym projektem — Ideal Bistro. To system żywienia zbiorowego skierowany do firm i instytucji. Gwarantuje on obsługę gastronomiczną w miejscach pracy i rozwiązuje problem dystrybucji gotowych dań, przekąsek i napojów. Ideal Bistro wykorzystuje naszą technologię pay2vend, sprawdzoną m.in. w projekcie Zdrowe Kieszonkowe. Technologia pozwala na wydanie nawet do 1 tys. różnych posiłków, w ciągu zaledwie 10-minutowej przerwy w pracy — opowiada Andrzej Nartowicz. [MIB]

 

2. TOOLES KRZYSZTOF WASZKIEWICZ

107.miejsce w rankingu ogólnopolskim

WYNIKI 2016 r.
Zatrudnienie 13 osób
Przychody 14,2 mln zł
Zysk netto 1,6 mln zł

Historia łamania schematów

Dzięki babci, uporowi i brakowi satysfakcji narzędziowy sklep Tooles wspiął się na drugie miejsce w podlaskim rankingu.

Firma Krzysztofa Waszkiewicza jak wiele biznesów zaczynała w garażu. W przypadku Tooles — sklepu z narzędziami, elektronarzędziami, akcesoriami domowymi, ogrodowymi i samochodowymi — był to garaż udostępniony przez babcię właściciela. Firma powstała w 2011 r., a jej założyciel zdecydował się na rozpoczęcie własnego biznesu, bo wykonywana wcześniej praca nie była wystarczająco satysfakcjonująca. Już w rok od rozpoczęcia działalności garaż babci okazał się za mały. Dziś Tooles to 350 mkw. sklepu stacjonarnego w Białymstoku i dwa ogromne magazyny wypełnione towarem oraz 15 zatrudnionych osób. — Sukces zawdzięczamy temu, że do wszystkiego podchodzimy nieschematycznie, pracujemy zespołowo, a każdą decyzję na bieżąco ze sobą konsultujemy — podkreśla założyciel Tooles. Dziś Tooles jest autoryzowanym dystrybutorem Volt Polska — producenta przetwornic i zasilania awaryjnego. Ma w ofercie produkty takich marek, jak Geko, Mar-pol, Silver, Titanium Winch, Falon-Tech. Zamówienia spływają nie tylko z Polski, ale również z Norwegii, Czech, Szwecji czy Chorwacji. [MIB]

 

3. MARKANDA

255.miejsce w rankingu ogólnopolskim

WYNIKI 2016 r.
Zatrudnienie b.d.
Przy chody 34,5 mln zł
Zysk netto 0,9 mln zł

Coraz gęstsza sieć sklepów

Brązowy medal w województwie podlaskim trafił w ręce Andrzeja Bednarczyka, który skutecznie rozwija sieć sklepów.

Markanda wystartowała w 2011 r. Podstawową jej działalnością jest prowadzenie sieci sklepów spożywczo-przemysłowych. — Pierwszy sklep w Białymstoku kupiliśmy od jednej z czołowych mleczarni na rynku Polskim. Dziś nasza sieć liczy 14 punktów w miastach województwa podlaskiego, prowadzonych w ramach franczyzy Lewiatana — opowiada Andrzej Bednarczyk, prezes Markandy. Zarząd Markandy planuje na początek 2018 r. otwarcie nowego sklepu w Białymstoku. — Równocześnie ubiegamy się o pozwolenia na budowę dwóch kolejnych placówek. Również te inwestycje chcemy zrealizować w 2018 r. — mówi Andrzej Bednarczyk. [MIB]

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Strona główna / Gazele biznesu - zwycięzcy w regionie Podlaskim