GDDKiA: 91 km autostrady A2 może być tańsze o 2,7 mld zł

PAP
opublikowano: 14-08-2009, 19:28

Szacowany na 5,7 mld zł koszt budowy 91-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Strykowa do Konotopy może być niższy o  2,7 mld zł i wynieść 3 mld zł - poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

"Proces projektowania i budowy A2 na odcinku od Strykowa do Konotopy ruszy w 2009 roku. Autostrada zostanie oddana do użytku do końca maja 2012 roku" - zapewnia dyrekcja w komunikacie.

W piątek GDDKiK otworzyła oferty na projekty i budowę pięciu fragmentów odcinka autostrady A2 od Strykowa do Konotopy. W pięciu postępowaniach przetargowych zostało złożonych 37 ofert. GDDKiA informuje, że wybór wykonawców planowany jest do końca września.

Zgodnie z informacjami z GDDKiA, China Overseas Engineering Group złożyła najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch fragmentów; dwóch innych - konsorcjum, w skład którego wchodzą m.in. PBG i Hydrobudowa. Oferta konsorcjum Strabagu była najtańsza w przypadku jednego fragmentu.

Projektowany, 91-kilometrowy odcinek autostrady został podzielony na pięć fragmentów (od A do E, przy czym A jest najbliżej Łodzi, E - najbliżej Warszawy). Dla każdego jest prowadzone oddzielne postępowanie przetargowe. Na odcinek A złożono dziewięć ofert, na B - sześć, na C - dziewięć, na D - sześć, na E - siedem.

Najtańszą ofertę na realizację odcinka A (30 km) złożyło konsorcjum firm z liderem China Overseas Engineering Group Co. Ltd. Przewiduje ona zapłatę 754,5 mln zł przy kosztorysie sięgającym 1,7 mld zł. W przetargu oferty złożyło dziewięć konsorcjów.

Najtańszą ofertę na odcinek B (17 km) złożyło konsorcjum firm z liderem SRB Civil Engineering Ltd z Irlandii. W jego skład wchodzą m.in. PBG i Hydrobudowa. Oferta opiewa na sumę 706,5 mln zł, przy kosztorysie 1,04 mld zł.

W przypadku odcinka C (20 km) bezkonkurencyjne okazało się ponownie China Overseas Engineering Group. Zaproponowało wybudowanie drogi za 534 mln zł, przy kosztorysie sięgającym 1,1 mld zł. Na budowę odcinka C oferty złożyły m.in. Budimex Dromex oraz Mostostal Warszawa.

W przetargu na odcinek D (18 km) najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum pod kierunkiem firmy Strabag. Kosztorys wynosił 1 mld zł, a oferta spółki 643,8 mln zł. Na budowę tego odcinka autostrady oferty złożyły także m.in. Budimex Dromex oraz Mostostal Warszawa razem z Polimeksem Mostostalem.

Najkorzystniejszą propozycję na budowę odcinka E (7 km) złożyło konsorcjum z SRB Civil Engineering. Za 330,6 mln zł ma zrealizować inwestycję szacowaną wcześniej na 669 mln zł. Na budowę tego odcinka oferty złożyło siedem konsorcjów, w tym m.in. Budimex Dromex, Mostostal Warszawa wspólnie z Polimeksem Mostostalem oraz hiszpańska spółka Dragados z Pol-Aquą.

"Wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty przeszli wcześniej pozytywnie I etap weryfikacji formalnej pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu i zdolności do należytego wykonania zamówienia" - poinformowała GDDKiA w komunikacie.

Dodała, że badała sytuację ekonomiczną i finansową wykonawców, zapewniającą wykonanie zamówienia. Oceniano również niezbędną wiedzę i doświadczenie firm oraz weryfikowano kwalifikacje osób przewidzianych do pełnienia kluczowych funkcji przy realizacji projektu i budowy autostrady.

Zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu, określonymi przez GDDKiA w ogłoszeniach o zamówieniu, wykonawcy biorący udział w II etapie przetargu mają m.in. posiadać doświadczenie w budowie lub przebudowie dróg klasy A lub S lub GP (autostrad, tras ekspresowych lub dróg głównych ruchu przyspieszonego) oraz budowie lub przebudowie obiektów mostowych. (PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane