Gdynia czeka na skrzydła

MIR
opublikowano: 06-03-2008, 00:00

Pieniądze i chęci nie wystarczą. Drugie lotnisko dla Trójmiasta zależy od zgody ministrów infrastruktury i obrony.

Pieniądze i chęci nie wystarczą. Drugie lotnisko dla Trójmiasta zależy od zgody ministrów infrastruktury i obrony.

W tym roku port lotniczy w Gdańsku-Rębiechowie spodziewa się ponad 2 mln pasażerów. Według prognoz, w latach 2012-13 ruch wzrośnie do 4 mln, a w 2025 r. przekroczy 10 mln osób. Lotnisko już ma problemy z przyjmowaniem małych biznesowych jetów. Uzupełnieniem miała być Gdynia-Kosakowo (d. Babie Doły).

— Nawet najbardziej optymistyczne plany rozbudowy portu w Gdańsku -Rębiechowie nie zapewnią regionowi dostatecznej sprawności transportu powietrznego — przekonuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

W 2005 r. rząd i samorząd podpisały list intencyjny o adaptacji lotniska Marynarki Wojennej w Babich Dołach dla lotów cywilnych. Na intencjach się skończyło.

— Wokół lotniska w Gdyni zapanowała zmowa milczenia, a władze portu lotniczego w Gdańsku, zobowiązane do zarządzania tym projektem, nie poświęciły mu uwagi, ograniczając się do kwestionowania pomysłu — mówi Wojciech Szczurek.

W tej sytuacji w lipcu 2007 r. miasto Gdynia i gmina Kosakowo powołały spółkę i rozpoczęły zabiegi o zgodę ministerstw infrastruktury i obrony na loty z Kosakowa.

— Przez siedem miesięcy nic się nie wydarzyło. Mamy nadzieję, że wizyta Tadeusza Jarmuziewicza, wiceministra infrastruktury, przełamie lody — mówi prezydent miasta.

Modernizacja portu ma kosztować 100 mln zł. W Gdyni jest już infrastruktura, m.in. magazyny cargo, stacja paliw i drugi pas startowy, który może pełnić rolę płyty postojowej.

— Oprócz cargo chcemy obsługiwać małe jety i tanich przewoźników — dodaje Janusz Stateczny, prezes portu Kosakowo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu